بی‌سابقه‌ترین کمکِ نظامیِ تاریخِ آمریکا به "اسرائیل"

بی‌سابقه‌ترین کمکِ نظامیِ تاریخِ آمریکا به
چهارشنبه 24 شهريور 1395 - 13:28

بی سابقه ترین کمک نظامی تاریخِ آمریکا توسط دولت باراک اوباما، به رژیم صهیونیستی تقدیم شد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، آمریکا پس از 10 ماه مذاکره با رژیم صهیونیستی، سرانجام با اختصاص 38 میلیارد دلار کمک نظامی به رژیم صهیونیستی برای 10 سالِ آینده موافقت کرد.

این مبلغ که در تاریخ آمریکا بی سابقه است، میزان کمکِ کنونی به رژیم صهیونیستی را که بالغ بر 3.1 میلیارد دلار است، به سالانه 3.8 میلیارد دلار افزایش خواهد داد.

قرارداد پیشینِ کمک نظامی آمریکا به رژیم صهیونیستی در سال 2018، پایان می پذیرد و قرارداد جدید، جایگزین آن خواهد شد تا بزرگ ترین تعهدِ یکجانبۀ تاریخِ آمریکا در کمک نظامی رقم بخورد.

بر اساس این قرارداد، یکی از کمک های نظامی آمریکا به رژیم صهیونیستی، سامانۀ دفاع موشکی خواهد بود که بالغ بر 500 میلیون دلار هزینه دارد.

باراک اوباما سعی دارد با امضای این قرارداد، به انتقادات صهیونیست ها از دولتش پایان دهد و ادعای کمک نکردن به صهیونیست ها را باطل کند.

انتقادات صهیونیست ها از دولت اوباما به حدی رسیده بود که بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی، تصمیم داشت امضای قراردادِ جدیدِ کمک نظامی آمریکا به رژیم صهیونیستی را تا پس از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا به تعویق بیندازد، تا بتواند به قرارداد بهتری با رئیس جمهور آتی آمریکا برسد.


205

پربیننده ترین خبرها