هشدار علما به آل‌خلیفه درباره هرگونه بی‌حرمتی به شیخ عیسی قاسم

چهارشنبه 24 شهريور 1395 - 15:06

علمای دین اقدام حکومت آل خلیفه در سلب تابعیت آیت الله شیخ عیسی قاسم روحانی بزرگ بحرینی و رهبر شیعیان این کشور را محکوم کرده و دربارۀ هرگونه بی حرمتی به ایشان هشدار دادند.

"آیت الله عباس کعبی" از اعضای مجلس خبرگان رهبری در حاشیۀ همایشی که به منظور اعلام همبستگی با آیت الله شیخ عیسی قاسم در شهر مقدس قم برگزار شد، به خبرنگار شبکه العالم گفت: "ما احضار شیخ عیسی قاسم به دادگاه بحرین بنا بر اتهامات پوچ و بی اساس مبنی بر گرفتن و مصرف خمس – که خود یک مسئله دینی است – محکوم می کنیم."

آیت الله کعبی افزود: "ما این اقدام را اهانت به فقه و مکتب تشیع و علمای اهل بیت می دانیم."
در همین همایش، "آیت الله محسن اراکی" دبیر کل مجمع تقریب بین مذاهب اسلامی گفت، پیروزی از آن ملت های عدالت خواه است و همه حکام ظالم سرنوشتی جز زوال و نابودی ندارند.
"شیخ عبدالله الدقاق" نماینده آیت الله شیخ عیسی قاسم در ایران نیز به نوبه خود از حکومت بحرین خواست عاقلانه رفتار کند و از بی حرمتی به شیخ عیسی قاسم بپرهیزد.
وی به خبرنگار العالم گفت: "آیت الله شیخ عیسی قاسم، فقیه بزرگی است و دوستداران بسیاری در جهان اسلام و در میان آزادگان جهان دارد."
شیخ عبدالله الدقاق افزود: این همایش با مشارکت تعداد زیادی از علاقمندان و علمای دینی بزرگ از ایران، عراق، لبنان و پاکستان و برخی کشورهای دیگر برگزار شد، لذا هر گونه بی احترامی به آیت الله شیخ عیسی قاسم، اهانت به همه دوستداران ایشان است.
وی هشدار داد که اولین کسانی که در این باتلاق غرق خواهند شد، رژیم آل خلیفه در بحرین است لذا این رژیم باید سر عقل بیاید.
208

پربیننده ترین خبرها