ویدیو: آثار سلاح‌های ممنوع عربستان بر پیکر یمنی‌ها

چهارشنبه 24 شهريور 1395 - 21:53

دستگاه های دولتی و نهادهای حقوقی یمنی قصد دارند به دلیل استفاده عربستان از سلاح های ممنوع علیه مردم یمن، در سطح بین المللی از این کشور شکایت کنند.

خبرنگار شبکۀ العالم در یمن گزارش داد که روزانه شواهد بیشتری از استفادۀ عربستان از سلاح های ممنوع علیه مردم یمن آشکار می شود. افزون بر گزارش های نهادهای حقوق بشری بین المللی در این باره، یگان های مهندسی نیروهای نظامی یمن نیز در خلال مأموریت هایشان برای خنثی کردن و پاکسازی بمب های فرو ریخته شده بر شهرهای یمن، پیاپی گزارش هایی دربارۀ استفادۀ عربستان از بمب های خوشه ای منتشر می کنندد.
عبد الله صبری، کارشناس یمنی مسائل سیاسی، به خبرنگار العالم گفت: «در حالی که عربستان از سر درماندگی سعی می کند جهان را قانع کند که جنگش در یمن مشروع است، تمام شواهد نشان می دهد که این یک جنگ ضد بشری است».
گزارش ها نشان می دهد که عربستان در ده ها حملۀ هوایی از هفت نوع بمب ممنوع استفاده کرده است.
بیمارستان های یمن نیز میزبان مجروحانی است که با سوختگی های شدید رو به رو شده و گوشت، استخوان، پوست و عروق آنان کاملا از میان رفته است.
علی تیسیر، معاون وزیر حقوق بشر یمن، به خبرنگار العالم گفت: تجاوزگران احتمالا از همۀ انواع سلاح های ممنوع استفاده کرده اند. این کار آنان جنایت ضد بشریت است».
این جنایت ها شماری از نهادهای مدنی و حقوقی یمن را واداشته است که به ثبت و مستند  سازی جنایت های ائتلاف متجاوز سعودی اقدام کنند. این نهادها تأکید می کنند که قصد دارند مستندات جنایات عربستان را به نهادهای بین المللی ارائه کنند.
در همین راستا، وضاح المودع، یکی از رهبران ائتلاف مدنی دیده بان جنایات تجاوزگران، گفت: «جنگ ما طولانی است و ما راه درازی برای به محاکمه کشاندن عربستان به دلیل جنایاتش در پیش داریم».
نهادهای بین المللی دربارۀ بمب ها خوشه ای استفاده شده از سوی عربستان، به ویژه ترکش های کوچک بر جا مانده از آن ها، به شدت ابراز نگرانی کرده اند.
 

پربیننده ترین خبرها