تصاویر؛ رواج شیر الاغ در کشور پیشرفتۀ اروپایی

تصاویر؛ رواج شیر الاغ در کشور پیشرفتۀ اروپایی
چهارشنبه 24 شهريور 1395 - 22:54

شیر الاغ در ایتالیا روز به روز مشتریان بیشتری پیدا می‌کند و در آینده پنیر این حیوان نیز به بازار خواهد آمد.

نسل الاغ ها در ایتالیا در دهه نود قرن گذشته به علل مختلف از جمله ورود انواع تجهیزات و خودروهای کشاورزی به صنعت کشت و کار تقریباً از بین رفت و نیاز چندانی به این حیوان برای انجام کارهای مزرعه پیدا نشد ولی یک شهروند ایتالیایی به نام جوزپه بورگی با نگهداری و تکثیر خر باعث حفظ نسل این حیوان شده است و هم اکنون در مزرعه خود بیش از 800 خر از 8 گونۀ مختلف نگهداری می کند.
شیر الاغ از لحاظ خاصیت شبیه ترین شیر به شیر مادر است و برای کودکانی که نسبت به شیر مادر خود حساسیت دارند، تجویز می شود. به همین دلیل شیر الاغ در فروشگاه های خاصی در سراسر ایتالیا فروخته می شود.
افراد سالخورده و معلول در ایتالیا الاغ را برای انجام امور شخصی خود خریداری می کنند و بسیاری از مردم این حیوان را به عنوان حیوان خانگی برای تفریح خریداری می کنند و نگه می دارند زیرا کم هزینه تر از حیوانات دیگری همچون سگ است.
بورگی می گوید که یک مرد به مناسبت سالگرد ازدواجش 10 رأس الاغ از وی خرید و یک دختر نیز از نامزد خود به عنوان هدیه روز خواستگاری یک الاغ درخواست کرده بود.
قیمت یک رأس الاغ در ایتالیا بین 400 یورو تا هزار یورو است.
جوزپه می گوید که سال 2015 دو الاغ به پاپ هدیه داده شد که این دو حیوان هم اکنون در اسطبل های محل اقامت وی نگهداری می شوند.
وی می افزاید: همه مراحل تولید شیر الاغ از تهیه علوفه طبیعی برای این حیوان تا بسته بندی کردن شیرش، در مزرعه اش انجام می گیرد و در سال 2107 اقدام به تولید پنیر الاغ خواهد کرد.

مزرعۀ جوزپه بورگی

شیر خر مزرعۀ بورگی

 

هدیه 2 خر مزرعه بورگی به پاپ

 

 214
 

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها