برنامۀ اردوغان برای یورش به یک شهر دیگر در سوریه

برنامۀ اردوغان برای یورش به یک شهر دیگر در سوریه
سه شنبه 30 شهريور 1395 - 13:43

رئیس جمهور ترکیه اعلام کرد که گروه های مسلح مناطق تحت تصرف خود در شمال سوریه را بیش از پیش توسعه خواهند داد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم به نقل از روسیا الیوم، "رجب طیب اردوغان" گفت که گروه های مسلح برای توسعه مناطق تحت کنترل خود در شمال سوریه به سوی جنوب پیشروی خواهند کرد. 
اردوغان خاطرنشان کرد: نیروهایی که در شمال سوریه هستند، به سوی منطقه الباب پیشروی خواهند کرد.
افراد مسلحِ مستقر در شمال سوریه، وابسته به گروه تروریستی ارتش آزاد سوریه هستند.
منطقه الباب هم اکنون تحت تصرف داعش است.

* 5 هزار کیلومتر، وسعت منطقه امن ترکیه در سوریه
رئیس جمهور ترکیه گفت: محدودۀ "منطقۀ امنی" که ترکیه در مرزهای خود ایجاد کرده است، شاید سرانجام به 5 هزار کیلومتر مربع برسد.

ترکیه در سوم شهریور ماه (24 اوت 2016 ) بدون هماهنگی با شورای امنیت سازمان ملل متحد و دولت سوریه، عملیاتی را تحت عنوان "سپر فرات" برای ورود به شهر "جرابلس" سوریه آغاز کرد. برخی گروه های مسلح در این عملیات نیروهای ارتش ترکیه را همراهی می کنند.

اردوغان همچنین آمریکا را به دامن زدن به ناآرامی های شمال سوریه متهم کرد و گفت: ارتش آزاد سوریه هرگز موافق ورود نظامیان ویژه آمریکایی به شمال سوریه نبود. متأسفانه رفتار آمریکایی ها باعث شد که ارتش آزاد سوریه آنها را از این شهر به عقب براند.
گروهی از نظامیان آمریکایی هفته گذشته وارد شهر الراعی در شمال سوریه شدند و پس از اعتراض نیروهای ارتش آزاد سوریه مجبور به عقب نشینی از این شهر شدند. 
ستاد کل نیروهای مسلح ترکیه روز دوشنبه ادعا کرد که ارتش آزاد سوریه با کمک نظامیان تُرک توانست نیروهای داعش را از مناطقی به مساحت 900 کیلومترمربع به عقب براند.
خبرگزاری نووستی روسیه به نقل از ستاد کل نیروهای مسلح ترکیه گزارش داد: ارتش آزاد سوریه هنگام پیشروی به سوی جنوب سوریه توانست مناطق صندره و کادریش را در غرب شهر الراعی به کنترل خود دربیاورد. 
ستاد کل نیروهای مسلح ترکیه خاطرنشان کرد: حدود 289 گلوله توپ فیرتینا به سوی مواضع داعش شلیک و 75 هدف منهدم شد و به طور کلی از زمان آغاز عملیات سپر فرات حدود 3 هزار و 159 گلوله توپ فیرتینا شلیک و 764 هدف منهدم شده است.
214 ـ 211

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها