ویدیو: پافشاری مردم یمن بر جشن ولایت، با وجود جنگ

سه شنبه 30 شهريور 1395 - 22:27

صنعا (العالم) – جشن های عید غدیر که از چند روز قبل در یمن آغاز شده است همچنان ادامه دارد و مردم این کشور، به رغم جنگ، همچنان بر تزیین خانه ها و تهیه شیرینی اصرار دارند.

خبرنگار شبکۀ العالم از یمن گزارش داد که خانه های صنعا شاهد شادی جشن عید غدیر برای تاکید بر ولایت حضرت علی (ع) است.
یک زن یمنی به خبرنگار العالم گفت: «به نشانه شادی خانه هایمان را تزیین کردیم تا به دنیا این پیام را بدهیم که همه ما جشن می گیریم. اگر این جشن در خیابان ها یا مساجد برگزار نشود، در خانه ها برگزار خواهد شد».

اهالی منطقۀ الصافیه نیز از چند روز قبل جشن های عید غدیر را آغاز کرده اند، بر ادامه راهحضرت علی (ع) که آن را سمبل عزت و پیروزی امت در هر زمان می دانند، تاکید نمودند.   
در همین راستا، زنان یمنی نیز فعالیت های مختلفی در صنعا دارند. یک زن در ابن باره گفت: «اینجا آمده ایم تا وفاداری مان را به حضرت علی (ع) ثابت کنیم. خدایا هر کسی او را یاری کرد، یاری اش ده و هر کس را که ولایت او را دارد، از حمایت خود برخوردار کن».
یک زن یمنب دبگر نیز به خبرنگار العالم گفت: «عید غدیر، که ما و تمام مسلمانان آن را جشن می گیریم، تنها مختص مردم یمن نیست، بلکه متعلق تمام مسلمانان است؛ زیرا در این روز پیامبر گرامی اسلام ولایت حضرت علی (ع) را اعلام نمودند».   
عید غدیر مناسبتی عظیم باقی خواهد ماند که تمام مردم یمن هر سال آن را جشن گرفته و حتی به رغم حملات سعودی آن را به تاخیر نمی اندازند.
206

 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها