ارتش عراق یک مجتمع دولتی درشرقاط را محاصره کرد

ارتش عراق یک مجتمع دولتی درشرقاط را محاصره کرد
پنج‌شنبه 1 مهر 1395 - 08:58

نیروهای عراقی مجتمع دولتی شهر شرقاط در شمال استان صلاح الدین را محاصره کرده و خود را برای حمله به آن و آزاد سازی از دست داعش آماده می کنند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، به نقل از شبکه "سومریه نیوز" منابع آگاه گفتند نیروهای ارتش عراق 7 تن از عناصر انتحاری گروه تروریستی داعش را که قصد داشتند خود را به این مجتمع برسانند به هلاکت رساندند. این منطقه اکنون در تیررس یگان های ارتش عراق است.
این منابع فاش کردند که مرحله سوم از عملیات پاکسازی این شهر، با توجه به اوضاع جوی نامساعد، در روز پنج شنبه آغاز می شود.

قرار بود دیروز (چهارشنبه) مرحله سوم عملیات پاکسازی آغاز شود.
تلویزیون عراق پیش از این به نقل از منبع اطلاعاتی اعلام کرده بود که نیروهای این کشور ارتباط شهر شرقاط را با موصل، پایگاه اصلی گروه تروریستی داعش در عراق، قطع کرده اند.

تسلط نیروهای عراقی بر مسیر مواصلاتی داعش
این منبع اطلاعاتی گفت که یگان های نظامی به منطقه "وادی جرناف"، منطقه عملیاتی شمالی رسیده اند. این منطقه، مسیر مواصلاتی نظامی عناصر داعش است.
همچنین منابع آگاه از کشته شدن فرمانده گردان "نفوذی های شرقاط" و 9 تن از همراهانش در درگیری های مرکز شهر خبر دادند.

آزاد سازی 10 روستا از سیطره داعش
از سوی دیگر سرلشکر ریاض جلال، فرمانده نیروی زمینی عراق با اشاره به پیشروی نیروهای مشترک به سمت مجتمع دولتی شرقاط، از آزادسازی 10 روستا در اطراف این شهر از اشغال "داعش" خبر داد.
سرلشکر ریاض جلال گفت: "با آزادسازی این 10 روستا از اشغال داعش که طی حمله برق آسا رخ داد، عملیات آزادسازی شرقاط وارد فاز دوم شده است."
حیدر العبادی، نخست وزیر عراق روز سه شنبه گذشته از نیویورک، آغاز عملیات نظامی برای آزادسازی شهر شرقاط و دو جزیره الرمادی و هیت را اعلام کرده بود.
208 ـ 211

پربیننده ترین خبرها