مخالفت حزب چپ گرای آلمان با پرواز ممنوع در سوریه

مخالفت حزب چپ گرای آلمان با پرواز ممنوع در سوریه
جمعه 2 مهر 1395 - 10:28

حزب چپ گرای آلمان به طور قاطع با پیشنهاد "فرانک والتر اشتاین مایر" وزیر خارجه این کشور در خصوص ایجاد منطقه ممنوع پرواز در سوریه مخالفت کرد.

به گزارش پایگاه شبکه خبری العالم، هایکه هانزل عضو فراکسیون چپ گرا در پارلمان آلمان گفت: منطقه ممنوعه هوایی باعث شدت یافتن جنگ و کشتار در سوریه می شود.
هانزل افزود: این یک اقدام کاملا غیرمسؤولانه است که سیاست مداران وابسته به حزب سوسیال دمکرات و حزب مسیحی دمکراتیک آنگلا مرکل صدراعظم آلمان این گونه وانمود می کنند که دولت سوریه و یا روسیه کاروانی را که دوشنبه گذشته رهسپار حلب بود، منفجر کرده اند.
وی خاطرنشان کرد: تا کنون به طور قاطع هویت عامل این جنایت جنگی خطرناک اخیر مشخص نشده است.
شایان ذکر است "نیلس أنین" کارشناس سیاست خارجه در حزب سوسیالیستی آلمان چندی پیش تصریح کرد: هر چند موارد مبهم مربوط به حمله به کاروان کمک رسانی به حلب تاکنون به طور کامل روشن نشده است اما نظام بشار اسد و همپیمانان روس آن در جنگ سوریه به تنهایی نیروی هوایی در اختیار دارند.
وزیر خارجه آلمان چهارشنبه گذشته در نیویورک پیشنهاد تشکیل منطقه امن بر فراز سوریه را مطرح کرد که بر اساس آن جنگنده های نظامی به طور موقت قادر به پرواز در این کشور نخواهند بود تا بدین ترتیب آتش بس ناکام مانده در سوریه نجات یابد.

209-9

 

پربیننده ترین خبرها