تأثیر مثبت مناظرۀ کلینتون و ترامپ بر پول مکزیکی‌ها!

تأثیر مثبت مناظرۀ کلینتون و ترامپ بر پول مکزیکی‌ها!
سه شنبه 6 مهر 1395 - 19:38

ارزش پول ملی مکزیک (پزو) که طی روزهای گذشته به پایین‌ترین سطح خود در برابر دلار رسیده بود، به میزان دو 2 درصد افزایش یافت.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم به نقل از سایت الیوم السابع، گفته می شود که افزایش ارزش پزوی مکزیک تحت تاثیر رقابت های انتخابات ریاست جمهوری آمریکا میان هیلاری کلینتون نامزد دموکرات انتخابات با رقیبش دونالد ترامپ در مناطره تلویزیونی است، که نظرسنجی نشان می دهد که عملکرد کلینتون از ترامپ بهتر بوده است.
پزوی مکزیک در مسیر دستیابی به بالاترین سود طی سه هفته قرار گرفته و همزمان ارزش دلار کانادا نیز در حال افزایش است.
کانادا هم مانند مکزیک روابط تجاری خوبی با آمریکا دارد و عضو توافقنامه تجارت آزاد با آمریکای شمالی است.
فعالان در بازارها بر این عقیده هستند که کلینتون درصورت رسیدن به ریاست جمهوری می تواند وضعیت بازار را به شکل فعلی حفظ کند، ولی بسیاری هنوز نمی دانند که درصورت رسیدن ترامپ به ریاست جمهوری، وضعیت سیاست خارجی آمریکا، توافقنامه های تجاری جهانی و یا اقتصاد داخلی این کشور چگونه خواهد بود.
ارزهای پربازده بالا مانند دلار استرالیا و دلار نیوزلند با افزایش سه دهم درصد مقابل ارز آمریکا، عملکرد خوبی داشته اند.
پیشتر، ارزش پزوی مکزیک تا حدود 92.19 درمقابل دلار کاهش پیدا کرد و این کاهش تحت تاثیر نگرانی ها از این بود که ترامپ صادرات مکزیک به آمریکا - را  که بزرگ ترین بازار این کشو را تشکیل می دهد– درمعرض خطر قرار می دهد.
پزو با افزایش حدود یک و چهاردهم درصد در روز با نرخ 19.5950 در اروپا معامله شد.
همچنین دلار کانادا نیز که پیشتر در معاملات بازار بورس آسیا به کم ترین سطح خود درعرض 6 ماه رسیده بود، با ارزش 1.3215 در مقابل دلار آمریکا ثابت ماند.
نتیجه یک نظرسنجی فوری که شبکه سی. ان. ان/ او.ار.سی انجام داد، نشان داد که 62 درصد از شرکت کنندگان دراین نظرسنجی، احساس می کنند که کلینتون پیروز شده است؛ این درحالیست که 27 درصد براین باور بودند که ترامپ پیروز است.
215

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها