اوباما در تشییع پرز به عباس چه گفت؟

اوباما در تشییع پرز به عباس چه گفت؟
جمعه 9 مهر 1395 - 16:19

العالم - رئیس جمهوری آمریکا در مراسم تشییع جنازه شیمون پرز رئیس اسبق رژیم اشغالگر قدس از حضور عباس در مراسم تقدیر کرد و در باره روند سازش به او حرف هایی زد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، به نقل از فرانس پرس، باراک اوباما گفت که حضور رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در تشییع شیمون پرز نشان دهنده اهمیت ادامه تلاش برای صلح میان فلسطینی ها و اسرائیلی هاست.

او گفت که حضور عباس دراینجا نشان می دهد که تلاش برای صلح هنوز پایان نیافته است.

مراسم تشییع جنازه شیمون پرز، قصاب قانا، امروز جمعه با حضور سران و مسئولان کشورهای مختلف از جمله محمود عباس، رییس تشکیلات خودگردان فلسطین، برگزار شد.

علاوه بر عباس، سامح شکری وزیر خارجه مصر و جواد عنانی معاون نخست وزیر اردن از جمله مسئولان عرب شرکت کننده در این مراسم بودند.

پرز در سال 1996 زمانی که نخست وزیر رژیم صهیونیستی بود، عملیاتی را با نام «خوشه‌های خشم» برای مقابله با نیروهای مقاومت لبنان آغاز کرد. یکی از فجایعی که در جریان آن جنگ رخ داد، حمله اسرائیل به اردوگاه آوارگان «قانا» واقع در جنوب لبنان بود. در آن حمله، واحدهای توپخانه‌ای ارتش اسرائیل این اردوگاه را که 800 غیرنظامی فلسطینی در آن حضور داشتند، هدف قرار دادند. بیش 200 نفر در آن حمله کشته و زخمی شدند.

پربیننده ترین خبرها