وزارت خارجه روسیه:

آمریکا برای برکناری اسد با شیطان همدست می شود

آمریکا برای برکناری اسد با شیطان همدست می شود
سه شنبه 13 مهر 1395 - 19:57

وزارت امور خارجه روسیه در بیانیه ای اعلام کرد که امتناع واشنگتن از همکاری با مسکو در قضیه سوریه نشان می دهد که آمریکایی ها برای " همدست شدن با شیطان " یعنی تروریست ها با هدف سرنگون کردن نظام بشار اسد تلاش می کنند.

به گزارش شبکه العالم، وزارت امور خارجه روسیه امروز(سه شنبه) در بیانیه خود افزود: "سرگئی لاوروف و جان کری وزرای امور خارجه روسیه و آمریکا و دیگر دیپلمات های دو کشور در ژنو برای بازگرداندن آرامش به شهر حلب بسیار تلاش کردند زیرا گروه های مسلح غیرقانونی آتش بس را نقض می کردند ولی آمریکا سرانجام از روسیه برای اعلام آتش بس مجدد در حلب به مدت 72 ساعت، حمایت نکرد.
آمریکا مخالف خروج نیروهای دولتی (سوریه) و نیروهای معارض (تروریستها) از جاده کاستلو بود در حالی که خروج آنها از این جاده یکی از از بندهای توافقنامۀ 9 سپتامبر طرف های روسی و آمریکایی بود.
مسئولان سوری از طرح آتش بس روسیه استقبال کردند و شروع به خارج کردن نیروهای خود از جاده کاستلو کردند؛ ولی آمریکا نتوانست یا نخواست که گروه هایِ تحت فرمانش در سوریه از این جاده عقب نشینی کنند. همکاری نکردن آمریکا با روسیه نشان می دهد که واشنگتن یا اهمیتی به مردم نیازمند سوریه نمی دهد و می خواهد از نیاز آنها به کمک های بشردوستانه برای دستیابی به اهداف سیاسی خاصّ خود بهره برداری کند یا اینکه نمی تواند خواسته های خود را به گروه های معارض بقبولاند.
دراین بیانیه تاکید شده است: جبهه النصره بارها اذعان کرده است که از آتش بس برای اجرای حملات جدید سوء استفاده می کند و آمریکا با وجود وعده های فراوانش هیچ کاری برای جداکردن حساب گروه های میانه رو از حساب جبهه النصره نکرده است. آمریکا هرگز هیچگاه هیچ فشار واقعی به النصره وارد نکرده است بلکه بارها تلاش روسیه را برای پایان دادن به حملات این گروه به بن بست کشاند.
وزارت خارجه روسیه تاکید کرد : تصمیم آمریکا برای قطع همکاری با روسیه در قضیه سوریه نشان می دهد که دولت باراک اوباما ازعمل کردن به شرط اصلی " تداوم همکاری واشنگتن و مسکو برای حل بحران سوریه" عاجر و ناتوان است یا نشان می دهد که دولت اوباما هیچ نیّتی برای عمل کردن به این شرط نداشت. ما به این باور رسیده ایم که آمریکا با تلاش برای سرنگون کردن نظام سوریه خود را برای همدستی با شیطان یعنی تروریست ها آماده می کند تروریست های سرشناسی که رؤیای بازگرداندن تاریخ به گذشته و تحمیل اصول و مبانی غیرانسانی خود را در سر می پرورانند. 
روسیه تصریح کرد : آمریکا باید در سیاست های خود بازنگری کند تا ببیند اقداماتش در چشم مردم جهان چگونه است. اگر سوریه به علت تصمیمات و اقدامات آمریکا با حملات تروریستی جدیدی مواجه شود ، انگشت اتهام به سوی واشنگتن نشانه خواهد رفت. توپ هم اکنون در زمین آمریکاست و دولت واشنگتن باید آینده ای را که ملت سوریه می خواهند، در نظر بگیرد و به آن فکر کند."

214-9

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها