آمریکا فقط به یک شرط به بحرین هواپیما بفروشد

آمریکا فقط به یک شرط به بحرین هواپیما بفروشد
پنج‌شنبه 15 مهر 1395 - 12:48

سازمان دیده بان حقوق بشر (هیومن رایتس فرست) از آمریکا خواست فروش هواپیما به بحرین را به آزادی نبیل رجب مشروط کند.

به گزارش پایگاه خبری العالم، این نهاد حقوق بشری از دولت آمریکا خواست قرارداد فروش هواپیماهای جنگی به بحرین را به آزادی نبیل رجب، فعال حقوقی بحرینی، مشروط کند که ماههاست در زندانهای بحرین به سر می برد.

دیده بان حقوق بشر در بیانیۀ خود اعلام کرد که آمریکا باید تا زمان بهبود وضع حقوقی در بحرین، برای این کشور قید و شرط هایی در قرارداد فروش هواپیما وضع کند.

برایان دولی مدیر این سازمان گفت که مقام های بحرین باید با کنار گذاشتن تمام اتهام ها علیه نبیل رجب او را فردا آزاد کنند و علاوه برآن همۀ زندانیان سیاسی آزاد شوند و هدف قراردادن فعالان حقوق بشر را متوقف شود.

دادگاه نبیل رجب قرار است  امروز برگزار شود.

ماموران حکومت بحرین روز سیزدهم ماه ژوئن گذشته به خانه نبیل رجب در منطقه بنی جمره یورش برده و وی را بازداشت و وسایل و تجهیزات شخصی اش را با خود بردند.

بسیاری از کشورها و نهادهای حقوق بشری خواهان آزادی فوری نبیل رجب شده اند.

یادآور می شود در حالی که حمایت واشنگتن از مقام های آل خلیفه همچنان ادامه دارد، باراک اوباما رئیس‌ جمهوری آمریکا هفته گذشته در نامه‌ای به کنگره آمریکا اطلاع داده که دولتش قرارداد فروش ۱۹ جنگنده اف ۱۶ به بحرین را به پیشرفت در زمینه حقوق بشر منوط کرده و فعلا این قرارداد اجرایی نمی‌شود.

به نظر می رسد دولت باراک اوباما تحت فشار شدید افکار عمومی به دلیل تداوم سرکوب مردم بحرین، ناگزیر به ارسال نامه‌ در  ارتباط با به تاخیر افتادن اجرایی شدن قرارداد فروش جنگنده‌های اف ۱۶ به کنگره ارسال شده است.

براساس این تصمیم اوباما، دولت وی خرید ۱۹ جت جنگنده تولید شده شرکت لاکهید مارتین از سوی بحرین و همچنین به روز رسانی هواپیماهای قدیمی این کشور را تایید نهایی نخواهد کرد.

سفارش بحرین از آمریکا شامل ۱۹ فروند جدید اف ۱۶ به ارزش ۲. ۸ میلیارد دلار و همچنین هزینه به روز رسانی ناوگان کنونی اف ۱۶ این کشور به ارزش ۱ میلیارد دلار بوده است.
202-9 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها