آزادسازی بخش هایی از منطقه بستان پاشا در حلب

آزادسازی بخش هایی از منطقه بستان پاشا در حلب
پنج‌شنبه 15 مهر 1395 - 15:01

خبرنگار شبکه خبری العالم در سوریه خاطرنشان کرد: یگانی از ارتش سوریه توانست یک مرکز ورزشی و مجتمع مسکونی این مرکز و مدرسه ای در منطقه بستان پاشا در شهر حلب را باز پس بگیرد.

به گزارش پایگاه شبکه خبری العالم، ارتش سوریه همچنین توانست با انفجاری در گذرگاه اطمه در حومه ادلب نزدیک به مرز ترکیه 25 تروریست را در حومه این شهر به هلاکت رساند و دهها تروریست دیگر را مجروح کند.
به گفته شاهدان عینی اکثر کشته شده ها از عناصر گروه تروریستی موسوم به سپاه شام هستند.
یک سخنگوی دیده بان حقوق بشر سوریه در همین ارتباط توضیح داد: تروریست های به هلاکت رسیده عضو گروه های مسلح مورد حمایت ترکیه بودند و انفجار هنگام جمع شدن تروریست ها در گذرگاه به منظور تعویض شیفت روی داد.
وی خاطرنشان کرد: احتمال افزایش تلفات در میان تروریست ها به دلیل وخیم بودن حال برخی از مجروحان وجود دارد.
وی اظهار داشت: عناصر مسلح از این گذرگاه برای گذر کردن از استان ادلب از راه ترکیه به مناطقی در حلب واقع در نزدیکی مرز ترکیه استفاده می کنند.
در همین راستا ارتش سوریه و همپیمانانش در منطقه بناء المدائن و شرق میدان بصری در شهر درعا و حومه شهرک النعیمه شماری از تروریست ها را به هلاکت رساندند.
از سوی دیگر گروه های مسلح با موشک منطقه جدید حلب و دو شهرک نبل و الزهراء در حومه شمالی حلب را گلوله باران کردند.
ارتش سوریه و همپیمانانش چندی پیش از کاهش حملات هوایی و توپخانه ای علیه مواضع گروه های تروریست در محله های شرق شهر حلب واقع در شمال سوریه خبر دادند.
فرماندهی کل ارتش سوریه امروز با صدور بیانیه ای گفت: موفقیت های به دست آمده در حلب و قطع شدن تمامی جاده های امدادرسانی افراد مسلح در حومه های شرق شهر گروه های تروریست را واداشت تا افراد غیرنظامی را به عنوان گروگان و سپرهای انسانی بگیرند.
فرماندهی ارتش سوریه افزود که از شدت حملات علیه افراد مسلح خواهد کاست تا وضعیت انسانی غیرنظامیان بهبود یافته و افراد بتوانند در صورت تمایل حلب را به سمت مناطق امن ترک کنند.

209-9 

پربیننده ترین خبرها