حمله‌ به دمشق، حمله به ‌روسیه است

حمله‌ به دمشق، حمله به ‌روسیه است
جمعه 16 مهر 1395 - 20:32

بعد از آن که مسکو اعلام کرد بُرد و توان سامانه های اس-300 و اس-400 ممکن است برای همۀ اجسام پرندۀ ناشناس غافلگیر کننده باشد، واشنگتن تأکید کرد که همۀ اقدامات لازم را برای تضمین امنیت خلبان‌هایش در سوریه انجام خواهد داد.

به گزارش پایگاه خبری العالم، به نقل از روزنامۀ رأی الیوم، پیتر کوک، سخنگوی پنتاگون، در یک کنفرانس مطبوعاتی در پاسخ به سوالی دربارۀ این که آیا وزارت دفاع آمریکا اظهارات مسکو را تهدید می داند گفت: «ما همواره در زمینۀ امنیت کادر پروازی مان اقدامات احتیاطی را انجام می دهیم. این اولویت ماست و انجام آن را ادامه خواهیم داد».
کوک خاطرنشان کرد که توافق روسیه و آمریکا دربارۀ تضمین امنیت هواپیماهای روسیه و آمریکا در آسمان سوریه، ساز و کار مؤثری برای کاهش خطراتی است که ممکن است خلبان های ائتلاف بین المللی و کادر پروازی هواپیماهای روسیه را تهدید کند.
این مقام آمریکایی همچنین گفت که کشورش استفاده از کانال های باز ارتباطی را بر اساس توافق مذکور ادامه خواهد داد.
از سوی دیگر وزارت دفاع روسیه روز پنجشنبه اعلام کرد که هر حمله ای در محدودۀ اراضی تحت سیطرۀ دولت سوریه، تهدید نظامی روس ها به شمار می آید.
ایگور کوناشینکوف سخنگوی وزارت دفاع روسیه افزود: «بعد از هدف قرار گرفتن نیروهای سوریه در دیرالزور در روز 17 سپتامبر، تدابیر لازم برای جلوگیری از بروز چنین "اشتباهاتی" علیه نظامیان روس را اتخاذ کرده ایم».
این مسئول روس دربارۀ استقرار اس-300 در سوریه گفت: واشنگتن باید این را بفهمد که سامانه های پدافند هوایی روسیه وقت کافی نخواهد داشت تا بفهمد که برنامۀ موشک ها به طور مشخص چیست و از سوی چه کسی شلیک شده اند.
وی در گفت و گو با خبرنگاران گفت: «امروز اکثر افسران مرکز روسیه برای آشتی بین طرف های درگیر تلاش می کنند. آن ها کمک های انسانی را به مردم نیازمند می رسانند و با چهره های سرشناس شهرها و روستاها و فرماندهان گروه های مسلح در اکثر استان های سوریه مذاکره می کنند». وی افزود که در اثر این فعالیت ها 732 مرکز مسکونی و صدها هزار شهروند سوری به زندگی طبیعی خود بازگشته اند.

202

پربیننده ترین خبرها