چرا اعزام نیرو از دیالی به موصل خطرناک است؟

چرا اعزام نیرو از دیالی به موصل خطرناک است؟
جمعه 16 مهر 1395 - 21:26

نمایندۀ استان دیالی در پارلمان عراق، از حرکت بخشی از ارتش عراق از این استان به سمت موصل خبر داد و خاطرنشان کرد که این اقدام مخالفت با اوامر فرمانده کل قواست.

به گزارش پایگاه خبری العالم، به نقل از السومریه نیوز، ناهده الداینی در بیانیه ای اعلام کرد: «بخشی از ارتش عراق عصر روز پنجشنبه از پایگاه های خود در مناطق مختلف استان دیالی به سمت شهر موصل به حرکت درآمدند تا از تشکیلات وزارت دفاع در عملیات آزادسازی شهرها و روستاهای استان نینوا پشتیبانی کنند».
وی افزود: «دیالی به دلیل شرایط کنونی به حضور این نیروها نیاز دارد؛ زیرا استان در سایۀ وجود گروه های مسلح، افزایش جرایم سازماندهی شده و درگیری های عشایری در وضعیت خاصی به سر می برد. به همین دلیل، به حرکت در آوردن این نیروها مخالفت آشکار با اوامر حیدر العبادی، فرمانده کل قوا، است که قبلا دستور عدم جابجایی نیروهای حاضر در دیالی را به دلیل وضعیت امنیتی خاص آن صادر کرده بود».
این عضو پارلمان عراق تأکید کرد اعزام نیرو از دیالی باعث ایجاد خلأ امنیتی آشکار در این استان می شود که ممکن است مورد سوء استفادۀ گروه های شرور قرار گرفته و موجب تجدید نظر در این اقدام شود.
حیدر العبادی، نخست وزیر عراق، چند روز قبل از اهالی موصل خواست با ارتش عراق همکاری کنند. او خطاب به آنها گفت: «شما امروز از هر زمان دیگری به خلاصی از ظلم و ستم و سرکوب داعش نزدیک تر هستید».
فرایند آمادگی نیروهای مسلح برای ورود به عرصۀ بزرگ ترین نبرد علیه گروه تروریستی داعش در موصل ادامه دارد.

202
 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها