اگر نظام سوریه سرنگون شود...

اگر نظام سوریه سرنگون شود...
جمعه 16 مهر 1395 - 22:32

روسیه نسبت به تغییر رژیم سوریه هشدار داد و اعلام کرد اگر چنین شود، باید منتظر پیامدهایی به مراتب بدتر از عراق و لیبی باشیم.

 به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، به نقل از روسیا الیوم، "ماریا زاخارووا " سخنگوی وزارت خارجه روسیه؛ گفت: "اگر سناریوی لیبی، آنگونه که خیلی ها اصرار بر آن دارند، در سوریه اجرا شود، پیامدهایش بسیار قویتر از لیبی خواهد بود".

وی افزود: "اگر اجازه دهیم سناریوی لیبی یا عراق در سوریه  پیاده شود، این کشور نیز صحنه اقدامات تروریستی و افزایش مهاجرت خواهد شد".

زاخارووا، همچنین، تاکید کرد: "باید درباره انگیزه تغییر نظام سوریه تردید کرد؛ زیرا طی دو دهه گذشته سناریوهای مشابهی در منطقه اجرا شده که هیچ نتیجه مطلوب و مثبتی برای کشورهایی که شاهد آن بودند، برای تدوین کنندگان این سناریوها و برای مجریان آن نداشته است".

وی با اشاره به شرایط کنونی حلب، مخالفت خود را  با هرگونه مذاکره درباره وضعیت گروه جبهۀ النصره ابراز و تاکید کرد: "این مساله هیچ ارتباطی به موضع واشنگتن نسبت به این گروه ندارد، بلکه مساله این است که  النصره گروهی تروریستی است که در فهرست بین المللی تروریسم قرار دارد. بنابراین هیچ جایی برای بحث و گفت وگو در این زمینه وجود ندارد".

217 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها