چالش افشای رسوایی قبل از مناظره دوم ترامپ و کلینتون

چالش افشای رسوایی قبل از مناظره دوم ترامپ و کلینتون
شنبه 17 مهر 1395 - 17:08

العالم - افشای رسوایی های نامزدهای دو حزب عمده برای ریاست جمهوری آمریکا در آستانه مناظره دوم ترامپ و کلینتون به چالشی سخت برای این دو تبدیل شده است.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم به نقل از اسکای نیوز، دونالد ترامپ و هیلاری کلینتون که قرار است فردا یکشنبه (9 اکتبر) دومین مناظره خود را برگزار کنند، تا قبل از فرا رسیدن موعد مقرر، همه تلاش خود را به کار می گیرند تا از لغزش ها و اشتباه های طرف مقابل برای ضربه زدن به او استفاده کنند.

اولین مناظره نامزدهای حزب جمهوری خواه و دمکرات آمریکا 27 سپتامبر گذشته برگزار شد.

ترامپ در نخستین چالش بعد از مناظره اول با افشای ویدیویی قدیمی از اظهارات خود مواجه شد که قبل از حضور در یک برنامه تلویزیونی درسال 2005  جملات و توصیف هایی علیه زنان به کار برده بود. 

فیلم افشا کننده نامزد حزب جمهوری خواه فقط یک روز پس از انتشار فیلم و تصویری از او درمجله " پلی بوی" در سال 1994 منتشر شد که در آن زنانی در اطراف او بدون لباس وعریان به تصویر کشیده بودند.

به این ترتیب ترامپ به طور رسمی از به کار بردن جمله " جنسی و کوچه بازاری" در باره زنان مجبور به عذرخواهی شد.

براساس این گزارش، پیش بینی می  شود که در دومین مناظره که روز نهم اکتبر بین دو نامزد جمهوری خواه و دمکرات برگزار می شود، ترامپ به علت افشای این دو ویدیو با موجی از سوال و انتقاد از سوی رقیب خود کلینتون مواجه شود.

درحالیکه رسوایی های جدید ترامپ اشتهای رقیبش کلینتون را برای ادامه حملات و انتقادات علیه این مرد باز کرده است؛ هیلاری هم از حرف و حدیث هایی تازه طی دو هفته گذشته درامان نبوده است.

پایگاه ویکلی لیکس پیام های الکترونیکی را که از سیستم" جان بودیستا" رئیس ستاد انتخاباتی کلینتون به سرقت برده بود، منتشر کرده است. این ایمیل ها نشان می دهد که کلینتون در ازای سخنرانی هایش مبالغی دریافت کرده است.

این ایمیل ها همچنین بخش هایی از اظهارات وی را درباره وال استریت و سیاست خارجه آمریکا فاش می کند.

سخنرانی های کلینتون که برای بانک گلدمن ساکس و دیگر شرکت های مالی بود، طی انتخابات مقدماتی در داخل حزب دموکراتیک برای انتخاب او به عنوان نامزد ریاست جمهوری دراوایل امسال به عامل اختلاف شدید تبدیل شده بود.

بیل کلینتون رئیس جمهوری پیشین آمریکا نیز روز سه شنبه گذشته با اظهاراتی مبنی برجنون آمیز بودن اصلاحات باراک اوباما برای نظام بهداشتی ودرمانی که کلینتون از آن حمایت می کند، همسرش را به دردسر انداخت.

جمهوری خواهان به سرعت از این اظهارات بیل کلینتون سوء استفاده کردند؛ به طوری که ترامپ گفت: بیل کلینتون " گفته است که این کار جنون آمیزترین کار دنیاست و آنرا خلاصه کرده است و می خواهم از او به خاطر صراحت بیانش تشکر کنم".

215-9

 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها