داعش یک بالگرد امداد رسان روسیه را هدف قرارداد

داعش یک بالگرد امداد رسان روسیه را هدف قرارداد
شنبه 17 مهر 1395 - 17:54

العالم - وزارت دفاع روسیه اعلام کرد تروریست های داعش یک بالگرد روسی حامل کمک های انسان دوستانه را در ریف حماه سوریه مورد هدف قراردادند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، به نقل از روسیا الیوم ، این بالگرد از نوع  Mi-8 از پایگاه نظامی حمیمیم پرواز کرده بود که مورد هجوم موشکی قرار گرفت ، ولی سرنشینان آن بدون آسیب دیدگی موفق به ترک آن شدند.

از سوی دیگر خبرگزاری روسی اسپوتنیک هم گزارش کرد که بالگرد روسی حامل کمک های بشردوستانه برای غیرنظامیان ساکن در استان «حماه» بود که از سوی تروریست های داعش مورد اصابت قرار گرفت.

اسپوتنیک به نقل از بیانیه مرکز «حمیمیم» گزارش کرد: به دلیل ارتفاع بالای این بالگرد، شناسایی فوری موشکِ شلیک شده و نیز مهارت بالای خدمه پروازیِ آن در قدرت مانور، موشک به بالگرد مذکور برخورد نکرده است. همچنین به هیچیک از کادر پروازی این بالگرد آسیبی وارد نشده و همه در سلامت به سر می برند.

این بالگرد با سیستم های دفاع هوایی سیار موسوم به «MANPAD» مورد اصابت قرار گرفت؛ اما آسیبی به آن وارد نشد.

برخورداری تروریست ها از سامانه های موشکی مذکور نشان می دهد محور غربی- عبری- عربی امکانات لازم را در اختیار تروریست ها قرار داده تا بتوانند شکست های پیاپی خود را در برابر ارتش و نیروهای مردمی سوریه جبران کنند.

پایگاه حمیمیم که در اختیار نیروهای روسیه قراردارد گزارش کرد که داعش روز ششم اکتبر دو سیستم دفاع هوایی از عراق برای تقویت واحد دفاع هوایی گروههای مسلح در ریف حماه به سوریه منتقل کردند که تلاش دارند با تسلط کامل بر مسیر حلب تحرکات ارتش سوریه را تضعیف کنند.

اواسط مرداد ماه هم وزارت دفاع روسیه از سرنگونی یکی فروند بالگرد تدارکاتی  از نوع  Mi-8 متعلق به آن کشور در شمال سوریه و در حومۀ ادلب و کشته شدن 5 سرنشین آن خبر داده بود.

پربیننده ترین خبرها