دبیرکل حزب الله:

حملات هوایی آمریکا برای حمایت از داعش است

حملات هوایی آمریکا برای حمایت از داعش است
سه شنبه 20 مهر 1395 - 21:16

دبیرکل حزب الله لبنان در سخنانی گفت : حملات هوایی آمریکا در دیر الزور اشتباهی نیست بلکه برای دور کردن ارتش سوریه از این منطقه و فراهم نمودن زمینه آمدن داعش است.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، سید حسن نصرالله سه شنبه شب در سخنانی به مناسبت تاسوعا وشب عاشورای حسینی در ضاحیه جنوبی بیروت با بیان اینکه آنچه درمنطقه جریان دارد تاثیر بزرگ و سرنوشت سازی بر اوضاع لبنان دارد، افزود: صحنه عمومی منطقه برخلاف ماه های گذشته صحنه  تنش و تشنج  است.

آمریکایی ها فرصت آتش بس را از بین بردند

دبیرکل حزب الله لبنان  با اشاره به اینکه چند هفته قبل فرصتی برای آتش بس در سوریه از طریق گفت و گوی روسی آمریکایی ایجاد شده بود، افزود : آمریکا از گفت وگو با روسیه کنار رفت و توافق آتش بس لغو شد.

وی خاطرنشان کرد: آمریکاییها دریافتند جدا شدن النصره از دیگر گروه های مسلح غیر ممکن است زیرا پیوند های آنان با یکدیگر ساختاری است.

آمریکا به دنبال جمع کردن تروریست های داعش است

وی با بیان اینکه آمریکاییان می خواهند تمام افراد مسلح داعش را جمع کنند، افزود: تلاش هایی برای گشودن مسیر در برابر داعش وجود دارد تا از موصل خارج و در رقه و دیر الزور مستقر شود.

"آمریکاییها دریافتند جدا شدن النصره از دیگر گروه های مسلح غیر ممکن است زیرا پیوند های آنان با یکدیگر ساختاری است"

سید حسن نصرالله گفت: هدف جارو زدن داعش از موصل و جمع کردن آن در سوریه برای ایفای نقش های جدید در آینده است.

وی دراین ارتباط همچنین اشاره کرد که اسراییلی ها به حمله به داعش اعتراض کرده و احساس خطر نمودند.

آینده منطقه پرتنش خواهد بود

دبیر کل حزب الله لبنان با تاکید براینکه  منطقه در آینده شاهد تنش و درگیری های بیشتری خواهد بود ، یادآور شد: باید ثبات داشت و پایداری نمود و توطئه سرنگون سازی نظام سوریه را خنثی کرد.

سید حسن نصراالله درباره تلاش برخی طرف ها برای پایان یافته اعلام کردن راه حل سیاسی در سوریه گفت: آمریکا، عربستان سعودی و برخی از کشورهای منطقه به شکست راه حل های سیاسی اصرار دارند.

وی افزود: عربستان سعودی اصرار به رفتن رییس جمهوری سوریه به عنوان شرط اصلی راه حل سیاسی دارد و دلیل تلاش آنها برای سرنگون سازی سوریه و تضعیف آن به خاطر همپیمانی ریاض با اسراییل است . اگر کشورهای خلیجی خیر سوریه را می خواستند با حل سیاسی در این کشور موافقت می کردند.

دبیرکل حزب الله لبنان تاکید کرد: ملت سوریه تنها طرفی است که می تواند کار جنگ را یکسره کند.

"دبیرکل حزب الله لبنان : ملت سوریه تنها طرفی است که می تواند کار جنگ را یکسره کند"

عربستان به دنبال کشتار گسترده مردم یمن

وی درباره اوضاع یمن و تحولات آن کشورگفت: تنش در یمن در روزهای اخیر به اوج رسیده و نمونه بارز آن بمباران مراسم ختم در صنعا توسط عربستان سعودی بود.عربستان سعودی شرایط دشواری برای حل سیاسی در یمن قرار داد و می خواهد رییس جمهوری که دوره اش تمام شده را نگه دارد.

سید حسن نصرالله با اشاره به کشتار دهها تن از مردم بیگناه یمن در حملات سعودی ها یادآور شد: حمله ای آشکار در روز روشن به یک سالن بزرگ انجام شد که مردم در آن بودند و متجاوزین می دانستند چه قرار است رخ دهد.

وی گفت: متجاوزان سعودی به عمد می خواست بیشتر افراد حاضر در سالن برگزاری مراسم عزا در صنعا کشته شوند.

وی خاطرنشان کرد: شمار مجروحان که وضعشان به خاطر جنایت صنعا دشوارمی باشد 600 نفر هستند که عربستان با معالجه آنان مخالفت می نماید.

تصور باطل سعودی ها برای پیروزی زودهنگام دریمن

دبیرکل حزب الله لبنان افزود: رژیم سعودی اشتباهی تاریخی را مرتکب شد وقتی تصور کرد می تواند کار نبرد یمن را یکسره کرده و در چند هفته پیروزی تاریخی را تحقق بخشد.

وی با بیان اینکه در یک سال و نیم گذشته عربستان سعودی جنگی سهمگین را علیه یمن انجام داد ، تاکید کرد : مردم یمن علی رغم سکوت جهانی، در برابر تجاوز سعودی پایداری کردند و علی رغم مظلومیت با گفت و کو موافقت کردند اما دریافتند در کویت از آنان تسلیم بی قید و شرط خواسته شده است.

جهان اکنون دریافته تروریسم در جهان به سعودی بازمی گردد

شکست عربستان دریمن قابل پیش بینی است

سید حسن نصرالله با تاکید براین موضوع که عربستان باید درک کند برای نبرد یمن افقی متصور نیست و در آن هرگز پیروز نمی شود، افزود: اصرار ریاض به ادامه جنگ یمن باعث شکست یمن نمی شود بلکه عربستان خودش با شکست مواجه خواهد شد.

وی همچنین با اشاره به افشاگریهای گسترده در باره جنایت ها و فعالیت های تروریستی عربستان سعودی در سطح بین المللی گفت: جهان اکنون دریافته تروریسم در جهان به سعودی بازمی گردد.

حزب الله حامی ژنرال عون برای ریاست جمهوری

دبیر کل حزب الله لبنان درباره اوضاع داخلی کشورش با بیان اینکه « سلامت و امنیت، معیشت و زندگی مردم ، ثبات و انتخاب رئیس جمهوری و حل دیگر مشکلات و بحران های لبنان اصل است»، خاطرنشان کرد: لبنانی ها با وجود چند دستگی های شدید توانسته اند ثبات و امنیت لبنان را حفظ کنند.

سید حسن نصرالله با بیان اینکه « لبنان هفته های گذشته وارد یک مسیر سیاسی مثبت برای حل مشکل انتخاب رئیس جمهوری شده است»، تصریح کرد: ما از هر تحول سیاسی مثبت برای انتخاب رئیس جمهوری استقبال و از آن دفاع و حمایت می کنیم.

سید حسن نصرالله تاکید کرد که فعالیت های دولت باید بخوبی صورت گیرد و درهای مجلس نمایندگان گشوده و فعالیت های خود را به طور طبیعی از سر بگیرد.

وی با تاکید به اینکه « گزینه حزب الله در انتخابات ریاست جمهوری لبنان از روز اول مشخص بوده و بارها و به طور علنی از نامزدی ژنرال میشل عون حمایت کرده ایم»، اظهارداشت: کسانی که امروز ما را به تعطیل کردن روند انتخاب رئیس جمهوری متهم می کنند بعداز انتخاب رئیس جمهوری هم این مشی خود را ادامه خواهند داد.

دبیرکل حزب الله افزود : « با وجود نامزد شدن « سلیمان فرنجیه» رئیس حزب جریان المرده و دیگر همپیمان ما در انتخابات ریاست جمهوری باز هم بر حمایت از گزینه ژنرال عون اصرار کردیم».

وی خاطرنشان کرد: ما اهل صدق و وفا هستیم و به مواضع و قول های خود ملتزم بوده و خواهیم بود.

سید حسن نصرالله با بیان اینکه « موضع حزب الله در خصوص انتخابات ریاست جمهوری روشن است و بهتر است تماس ها ، دیدارها و گفت وگوها برای ایجاد تفاهم ها ادامه یابد»، تصریح کرد: ژنرال عون درست گفت، او با «سعد حریری» رئیس حزب جریان المستقبل معامله نکرده بلکه با هم تفاهم کرده اند.

وی با تاکید به اینکه « لبنانی ها باید در هفته های آینده تلاش های خود را برای تفاهم و توافق و انتخاب گزینه نهائی برای ریاست جمهوری تکمیل کنند»، گفت: نباید منتظر نتیجه تحولات منطقه باشیم و ما قصد نداریم از نتیجه تحولات در منطقه در لبنان استفاده کنیم.

9

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها