ایران در مذاکرات لوزان درباره سوریه شرکت می کند

ایران در مذاکرات لوزان درباره سوریه شرکت می کند
چهارشنبه 21 مهر 1395 - 22:05

العالم - منابع خبری روز چهارشنبه از حضور ایران در مذاکرات لوزان سوییس درباره سوریه خبردادند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، تارنمای سوریه الان به نقل سی.ان.ان گزارش کرد که این مذاکرات قرار است با حضور آمریکا، روسیه، ایران و عربستان سعودی روز شنبه آینده در لوزان برگزار شود.

روسیه اعلام کرد که پس از شکست آتش‌بس سوریه، قرار است میان مسکو و واشنگتن و برخی کشورهای منطقۀ خاورمیانه مذاکراتی در باره بحران سوریه انجام شود.

وزارت امور خارجۀ روسیه امروز(چهارشنبه) در بیانیه‌ای یادآور شد سرگئی لاوروف و جان کری، وزرای خارجۀ روسیه و امریکا، توافق کرده‌اند تا روز شنبه همراه با دیپلمات‌های ارشد چند کشور منطقه مذاکراتی به منظور «ایجاد شرایطی برای حل‌وفصل بحران سوریه» در شهر لوزان سوئیس برگزار کنند.

به گزارش سی‌ان‌ان، لاوروف هم امروز گفت در این مذاکرات باید ترکیه، عربستان سعودی و احتمالاً قطر حضور داشته باشند.

همچنین یک منبع مطلع در وزارت خارجۀ امریکا برگزاری این مذاکرات را تأیید کرد و گفت: «نشست لوزان، نشستی با بازیگران کلیدی منطقه و روسیه است.»

وزیران امور خارجه روسیه و آمریکا بیستم شهریورماه امسال پس از ساعت ها مذاکره از توافق برای برقراری آتش بس در سوریه خبردادند و به دنبال آن از روز 22 شهریور آتش بس یک هفته ای در سوریه آغاز شد.

نقض آتش بس توسط گروههای تروریستی و حمله جنگنده های آمریکا به مواضع ارتش سوریه در زمان آتش بس، شرایط توافق شده را سست کرد و درنهایت طرفین حاضر به تمدید آن نشدند.

حمله طرف های نامشخص به یک کاروان حامل کمک های انسان دوستانه هم از دیگر عوامل متوقف کننده توافق آمریکا و روسیه در باره آتش بس بود.

پربیننده ترین خبرها