شكنجه گاههای سری صدام در نيويورك + تصاویر

شكنجه گاههای سری صدام در نيويورك + تصاویر
پنج‌شنبه 22 مهر 1395 - 14:23

روزنامه "ميرور" انگليس فاش كرد كه صدام ديكتاتور سابق عراق در شکنجه گاههای مخفی و محرمانه رژيم خود در نيويورك، افراد و شخصيت های مخالف عراقی را شكنجه می كرده است.

به گزارش پايگاه خبري شبكه العالم، روزنامه ميرور انگليس در گزارش خود آورده است: صدام برای از بين بردن مخالفانش كه به آمريكا پناهنده شده بودند؛ مامورانی در نیویورک داشت.

اين گزارش به نقل از يكي از شاغلان مقر نمايندگی ديپلماتيك عراق در دوره صدام در نيويورك افزود: اين مقر از يك سری ماموران سازمان اطلاعات عراق براي ربودن مخالفان رژيم صدام كه به آمريكا پناهنده شده بودند، كمك گرفته بود. اين ماموران در پوشش ديپلمات در آمريكا حضور داشتند.

در اين گزارش آمده است: مخالفان به مقر نمايندگی ديپلماتيك عراق برده می شدند و آنها را برای شكنجه وارد اتاقي تاريك و بدون پنجره می كردند. اين اتاق ها درهاي فولادي داشتند كه امكان نفوذ به آنها وجود نداشت.

براساس اين گزارش، بسياری از ربوده شدگان در اثر شكنجه جان خود را از دست مي دادند و اجساد آنها مخفي و سپس در قالب جعبه و صندوق هاي ديپلماتيك به عراق بارگيري مي شدند. افسران گمرك آمريكا به خاطر محدوديت ها و تنگناهاي ديپلماتيك نمي توانستند درهای اين صندوق ها را بازكرده و آنها را بازرسی كنند.

اين گزارش در پايان نوشت: مسئولان آمريكايی در آن برهه نمي توانستند درباره اين موضوع تحقيق كنند زيرا ورود به مقر نمايندگي ديپلماتيك عراق در نيويورك ممنوع بود چرا كه براساس قوانين بين المللي جزء خاك عراق محسوب می شد.

 

 

6-9

پربیننده ترین خبرها