عاشورا در کربلای فوعه و کفریا چگونه گذشت+ویدیو

پنج‌شنبه 22 مهر 1395 - 20:14

فوعه و کفریا (العالم) – اهالی دو شهرک تحت محاصرۀ فوعه و کفریا در حومۀ شمالی ادلب با برگزاری مراسم روز عاشورا و راهپیمایی های گسترده، تهدیدهای گروه های تروریستی و خمپاره هایی که روزانه بر سرشان باریده می شود به چالش کشیدند.

خبرنگار شبکه العالم از فوعه گزارش داد، اهالی این دو شهرک با مشت های گره کرده و فریاد «لبیک یا حسین» در راهپیمایی حسینی با عنوان «صبر و نصر» شرکت کردند تا وفاداری خود را به صاحب این مناسبت و پایداری در برابر تکفیری ها را نشان دهند.
یکی از شهروندان به خبرنگار العالم گفت: «ما اهالی کفریا و فوعه به رغم محاصره و کشتار و ویرانی و گرسنگی و حملات خمپاره ای تروریستها، مجالس عاشورایی را برپا می کنیم و برای این کار آمادگی کامل داریم.
شرکت کنندگان در راهپیمایی بر ثبات در راه مقاومت حسینی در برابر ظلم و طاغوت و پایبندی به راه اصیل اسلام محمدی زیر پرچم نوادۀ رسول خدا (ص) تأکید کردند.
یک شهروند دیگر به خبرنگار العالم گفت: «ما به رغم مشکلات، آماده ایم تا در مقابل حملات تروریست ها بایستیم و جوانی و جان خود را فدای حسین (ع) کنیم. لبیک یا حسین».
خبرنگار العالم گفت: «هر روز عاشورا و همۀ سرزمین ها کربلاست، امروز فوعه و کفریا، کربلاست و اهالی تحت محاصرۀ آن بهتر از هر کسی می توانند مصائب امام حسین (ع) را درک کنند و امروز در دهم محرم آمده اند تا با لب های تشنه خود فریاد کمک خواهی سر دهند».
202
 

پربیننده ترین خبرها