حمایت از "عون" برای تصدی ریاست جمهوری لبنان

حمایت از
يکشنبه 25 مهر 1395 - 21:58

هزاران نفر از هواداران میشل عون، رییس جریان ملی آزاد لبنان، با تظاهرات در بیروت انتخاب وی به عنوان رییس جمهوری این کشور را خواستار شدند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، حزب الله لبنان با اعلام حمایت از میشل عون برای تصدی ریاست جمهوری لبنان امیدوار بود که بحران سیاسی در این کشور پایان یابد اما به دلیل عمیق بودن اختلافات سیاسی در این کشور به دلیل دخالت برخی کشورهای منطقه، حدود سی ماه است که لبنان رییس جمهور ندارد.  

تظاهرکنندگان در ورودی کاخ ریاست جمهوری در بعبدا در شرق بیروت درحالی که تصاویرعون و پرچم های جریان ملی آزاد را در دست داشتند، با سر دادن شعارهایی انتخاب وی به عنوان رییس جمهوری لبنان را خواستار شدند.  

زیاد بو صعب وزیر آموزش و پرورش لبنان وابسته به این جریان در حاشیه این تظاهرات به خبرگزاری آناتولی ترکیه گفت که این تظاهرات فقط یک پیام نیست بلکه وفاداری به شهدایی است که رفتند تا لبنان بماند.

وی افزود: این تجمع ها ادامه دارد و هر روز گسترده تر می شود، وقتی عون درباره ریاست کشور سخن می گوید، به این دلیل است که دلسوز کشور لبنان و خواستار حفظ جایگاه رفیع ریاست جمهوری است.

نمایندگان مجلس لبنان طی دو سال و نیم گذشته در چهل و پنج جلسه نتوانسته اند به توافقی برای تعیین سیزدهمین رئیس جمهوری کشورشان دست یابند و دراین مدت لبنان بدون رئیس جمهوری اداره شده است.

206-211-9

پربیننده ترین خبرها