شكست قطعی كودتاي "پليس داعش" عليه البغدادي

شكست قطعی كودتاي
دوشنبه 26 مهر 1395 - 17:00

گروه تروريستي داعش با سركوب كردن كودتاي عناصر پليس وابسته به اين گروه عليه ابوبكر بغدادي، علاوه بر اعدام دسته جمعي افراد مختلف در برخي از مناطق مركزي موصل، سركرده كودتاچيان را نيز به هلاكت رساند.

به گزارش پايگاه خبري شبكه العالم، سايت عراقی "السومريه نيوز" به نقل از يك منبع محلی در استان نينوا نوشت: تشكيلات تروريستی داعش، از طريق منابع رسانه اي خود اعلام كرد كودتاي پليس مذهبي وابسته به اين گروه عليه ابوبكر بغدادي سركرده آن را سركوب كرده و اين گروه پس از چند ساعت درگيري خشونت بار مجددا كليه پست ها و مراكز وابسته به خود را به كنترل درآورده است.

السومريه نيوز همچنين نوشت: عناصر تشكيلات تروريستي داعش، فرمانده پليس مذهبي اين گروه را به همراه تعدادی از معاونانش به هلاكت رسانده و دهها تن از عناصر پليس خود را در مناطق درگيري ها اعدام كردند.

اين منبع افزود: تشكيلات داعش در حال تحقيق جستجو درباره سرنوشت 13 تن از سركرده هايش به همراه محافظانشان است كه از صبح امروز تماس با آنها قطع شده است. اكثر اين افراد مسئول مديريت خطوط دفاعي داعش بوده اند. اين در حالي است كه به علت تضعيف روحيه و رقابت شديد ميان سركرده هاي داعش بر سر مناصب، عناصر اين گروه در وضعيت بسيار ناگواري به سر مي برند.

پيشتر يك منبع محلي در استان نينوا اعلام كرده بود: فرمانده عناصر پليس مذهبي داعش در شهر موصل اقدام به كودتا عليه ابوبكر بغدادي سركرده اين گروهك نموده است. از اين رو، بغدادي براي سركوب اين كودتا اقدام به فراخواندن عناصر ويژه موسوم به "جيش العسره" نموده است.

كودتاچيان در شهر موصل از طريق بلندگوهاي يك خودروي متعلق به پليس اسلامي اعلام كردند ابوبكر بغدادي به سوي الرقه در سوريه فرار كرده است و عناصرشان همسر وي را دستگير كرده اند. آنها همچنين از پايان دوره حكومت بغدادي در موصل خبر داده بودند.

يادآور مي شود فرمانده كل نيروهاي مسلح عراق در ساعات اوليه بامداد امروز دوشنبه اعلام كرد آغاز عمليات آزادسازي شهر موصل از دست گروه تروريستي داعش را اعلام كرد.

216

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها