هوشیارزیباری: «ابوبکرالبغدادی» هنوزداخل شهرموصل است

هوشیارزیباری: «ابوبکرالبغدادی» هنوزداخل شهرموصل است
چهارشنبه 28 مهر 1395 - 12:48

وزیرسابق مالی عراق و شخصیت سیاسی بارز منطقه کردستان با استناد به گزارش‌های اطلاعاتی و امنیتی اعلام کرد که ابوبکر البغدادی سرکرده داعش کماکان در موصل حضور دارد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، با آغاز عملیات آزادسازی موصل از روز دوشنبه (26 مهر 1395) اخبار ضد و نقیضی از سرنوشت و محل حضور «ابوبکر البغدادی» سرکرده تکفیری‌های داعش منتشر شده است.


«هوشیار زیباری» وزیر خارجه و وزیر مالی سابق عراق و از مسئولان بارز منطقه کردستان، به خبرگزاری رویترز گفته است که البغدادی به همراه «فوزی علی» تکنسین ساخت بمب و مواد منفجره کماکان در موصل حضور دارد.

او گفت: عملیات موصل با همکاری خوب دولت عراق و نیروهای پیشمرگه، افراد داعش از 9 الی 10 روستا در شرق موصل بیرون رانده شده‌اند.

زیباری افزود: داعش در حالت مشوشی قرار دارد و انجام حملات از سمت غرب و شرق و شمال را پیش‌بینی می‌کند.

این شخصیت شناخته شده منطقه کردستان عراق ادامه داد: حمله به موضل هیچ گاه هیجان زده و با عجله نخواهد بود و باید در این مورد کاملا احتیاط کرد و عملیاتی است که برای همه طرف‌ها بسیار خطرناک است.

هوشیار زیباری همچنین درباره محل حضور البغدادی گفت: طبق گزارش‌های قابل اعتماد اطلاعاتی و امنیتی «ابوبرک البغدادی» رهبر داعش به همراه «علی فوزی» تکنسین ساخت بمب و مواد منفجره هنوز در شهر موصل هستند.
 

منبع : خبرگزاری فارس

پربیننده ترین خبرها