آیا آتش‌بسِ حلب قابل تمدید است؟

آیا آتش‌بسِ حلب قابل تمدید است؟
چهارشنبه 28 مهر 1395 - 19:26

معاون وزیر امور خارجه روسیه، تمدید یکجانبۀ آتش بس در حلب را بعید دانست.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، سرگئی ریابکوف معاون وزیر خارجه روسیه اعلام کرد که کارشناسان نظامی، چهارشنبه در لوزان به بررسی مساله تمدید ساعات آتش بس برای خروج تعداد بیشتری از مردم و افراد مسلح از شهر حلب خواهند پرداخت.
به نوشته اینترفاکس، ریابکوف گفت: تمدید یکجانبۀ آتش بس در حلب، به معنای عقب نشینی و پسروی است.
معاون وزیر خارجه روسیه خواستار همکاری واشنگتن با مسکو برای حل بحران سوریه شد و گفت: همکاری نظامی بین آمریکا و روسیه برای حل بحران سوریه باید از سرگرفته شود. 
سازمان ملل متحد، آتش بس هشت ساعتۀ حلب را که فردا آغاز می شود، برای رساندن کمک های  لازم به دست مردم تحت محاصره ناکافی می داند.
یِنس لِرکه سخنگوی دفتر کمک های بشردوستانه سازمان ملل امروز در کنفرانسی خبری در ژنو گفت: طرح آتش بس که روز پنجشنبه ساعت 00 : 08 (00 : 05 به وقت گرینویچ) اجرائی خواهد شد، توسط روس ها اعلام شده و دولت سوریه هیچ بیانیه ای در این خصوص صادر نکرده است.
لرکه افزود: گروه هایی که موظف به انتقال کمک های بشردوستانه به حلب هستند، حداقل نیاز به 48 ساعت برای آماده کردن خود دارند.
در جریان آتش بس پنجشنبه، انواع کمک ها از جمله مواد غذایی به 250 هزار نفر که در مناطق شرقی حلب زندگی می کنند، خواهد رسید؛ مناطقی که تحت تصرف گروه های تروریستی است. سازمان ملل می خواهد صدها مجروح و بیمار را نیز از شرق حلب خارج کند. کاروان کمک های بشردوستانه سازمان ملل و صلیب سرخ از چند هفته پیش در نزدیکی مرزهای ترکیه منتظر دریافت اجازه و ضمانت امنیتی برای انتقال کمک های خود به مناطق شرقی حلب هستند.
حملات هوایی روسیه و سوریه به مناطق شرقی حلب از بامداد روز سه شنبه این هفته برای فراهم کردن زمینه خروج مردم از این مناطق از طریق 6 گذرگاه متوقف شده است.
روسیه روز سه شنبه اعلام کرد که جنگنده های روسی و سوری روز پنجشنبه این هفته (20 اکتبر) به مدت 8 ساعت حملات خود به مناطق شرقی شهر حلب را متوقف خواهند کرد و گذرگاه هایی برای خروج شهروندان سوری و افراد مسلح برای خروج از این شهر آماده شده است.

214

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها