رای گیری انتخابات ریاست جمهوری آمریکا شروع شد

رای گیری انتخابات ریاست جمهوری آمریکا شروع شد
سه شنبه 4 آبان 1395 - 09:03

رای گیری پیش از موعد انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در ایالت سرنوشت ساز فلوریدا و دو ایالت دیگر این کشور شروع شده است.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، رای گیری رسما روز سه شنبه 18 آبان ماه (8 نوامبر) شروع خواهد شد اما رای گیری در شماری از ایالت ها شروع شده و فلوریدا هم امکان شرکت زودهنگام در رای گیری و ریختن آرا به صندوق ها را فراهم کرده است.

خبرگزاری اسپوتنیک تأکید کرد که رأی گیری پیش از موعد در ایالت‌های کلورادو، فلوریدا و ویسکانسین طبق تقویم رسمی انتخابات، از روز دوشنبه (3 آبان ماه، 24 اکتبر) آغاز شده است.

بسیاری از رأی‌دهندگان آمریکایی در سال‌های اخیر ترجیح داده‌اند در رأی‌گیری پیش از موعد شرکت کنند، بر این اساس مطابق برخی پیش بینی ها گفته می شود که حدود 40 درصد از رأی‌دهندگان امسال در رأی‌گیری پیش از موعد شرکت خواهند کرد. 

در فلوریدا رای گیری چند هفته پیش شروع شده و بیش از یک میلیون نفر تاکنون در این ایالت رای داده اند؛ ایالتی که به هیچ کدام از احزاب اصلی وفاداری خاصی نشان نمی دهد و هر بار محل رقابت شدید دو حزب دموکرات و جمهوری خواه است. به علاوه امتیاز بالای آن در کالج انتخاباتی بر اهمیت این ایالت افزوده است.

دونالد ترامپ این هفته به پنج نقطه در این ایالت سفر می کند و هیلاری کلینتون هم مشغول بازدیدهایی از مناطق متعدد این ایالت است.

براساس نظرسنجی تازه "سی بی اس/ یوگاو"  کلینتون سه درصد از رقیب خود در فلوریدا پیش است.

براساس این نظرسنجی کلینتون ۴۶ درصد و ترامپ ۴۳ درصد از آرای این ایالت را کسب خواهد کرد.

211

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها