اردوغان و سودای رسیدن به رقّه

اردوغان و سودای رسیدن به رقّه
پنج‌شنبه 6 آبان 1395 - 19:25

العالم ـ رییس جمهور ترکیه تاکید کرد که پس از شهر الباب، هدف بعدی عملیات نظامی سپر فرات در شمال سوریه، شهر منبج و رقه خواهد بود.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، رجب طیب اردوغان در سخنرانی خود در روز پنجشنبه مدعی شد: "جرابلس را آزاد کردیم و اینک اهالی آن به شهر بازمی گردند.... هدف بعدی ما شهر الباب است... داعش این شهر را نیز ترک خواهد کرد و پس از آن عازم منبج و رقّه خواهیم شد".

یادآور می شود که شهر منبج به دست نیروهایی آزاد شد که کُردها در راس آنها قرار داشتند؛ این درحالی است که ترکیه در پشتیبانی از گروه موسوم به "ارتش آزاد سوریه" عملیات سپر فرات را در تاریخ اوایل شهریور ماه با هدف ایجاد منطقه امن در شمال سوریه نزدیک مرزهای ترکیه آغاز کرد.

اردوغان در ادامه اظهار داشت که آنکارا عملیات رقه را با واشنگتن مورد بحث و بررسی قرار داده است؛ اما واشنگتن همچنان قصد دارد این عملیات را با همکاری با کردهای سوریه انجام دهد.

رییس جمهور ترکیه خاطرنشان کرد که ما به این تروریستها از یگانهای حمایت از ملت کرد و یا حزب اتحاد دموکراتیک نیازی نداریم... به واشنگتن گفتیم اجازه دهید رقه را با هم آزاد کنیم، ما قدرت و توان لازم برای انجام این کار را داریم.

وی همچنین افزود: ترکیه به جنگ با داعش در سوریه و عراق ادامه خواهد داد و اجازه نخواهیم داد تا منطقه سنجار در شمال عراق به "قندیل دوم" تبدیل شود.

قندیل یک منطقه کوهستانی در شمال عراق که جزء خاک اقلیم کردستان است و اعضایی از حزب کارگران کردستان -که در ترکیه از فعالیت منع شده است- در آنجا حضور دارند؛ این منطقه پایگاه اعضای این حزب برای انجام عملیات نظامی خود علیه نیروهای امنیتی و ارتش ترکیه به شمار می آید.

210

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها