گردان‌های خیالی "شام" برای روحیه دادن به داعشی‌ها

گردان‌های خیالی
جمعه 7 آبان 1395 - 03:35

یک منبع محلی استان نینوا گفت: ماشین تبلیغاتی گروه داعش از رسیدن گردانی موسوم به گردان شام و استقرار آن در موصل خبر می‌دهد.

وی گفت: این اعلامیه در واقع نمایشنامه ای است که ابوبکر البغدادی رهبر داعش برای بالا بردن روحیه نیروهای مسلح تروریستی ترتیب داده است.

این منبع در گفت وگو با سومریه نیوزاظهار داشت: ماشین تبلیغاتی داعش از رسیدن گردانی موسوم به گردان شام از الرقه سوریه و استقرار آن در سراسر موصل برای حمایت از نیروهای مسلح دولت خلافت در مقابله با نیروهای دولتی خبر داده است.

این منبع که خواست نامش فاش نشود، گفت: شدت تبلیغات و ترویج برای رسیدن این گردان و وانمود کردن اینکه هیچ قدرتی توان مقابله با آنان را ندارد فقط برای بالا بردن روحیه تضعیف شده عناصر داعش در موصل است.

وی افزود: برخی نیروهای این یگان که لباسهای متفاوتی بر تن دارند و همه نقاب دار بوده و بیشتر آنان به لهجه عراقی سخن می گویند مردم را به تردید انداخته که این گردان، نمایشی است که بغدادی برای نیروهای خود به راه انداخته که البته برخلاف واقعیت است، زیرا بیشتر رهبران و عناصرداعش فرار کرده اند.

این در حالی است که بر اساس اعلام منابع امنیتی درروز چهارشنبه ؛ نیروهای مبارزه با تروریسم به اولین مناطق شهر موصل که از مرکز شهر 4 کیلومتر فاصله دارد، نزدیک شده و توانستند شوکت گروه را در هم بشکنند و نیروهای مسلح داعش نیز پس از حملات شدید نیروهای مبارزه با تروریسم، ارتش و نیروهای پیشمرگه، روحیه خود را به شدت باخته اند.

نیروهای امنیتی مشترک پس از اعلام آغاز نقطه صفر در 17 اکتر 2016 توسط حیدر العبادی فرمانده کل نیروهای مسلح برای آزادسازی نینوا به عملیات آزاد سازی شهر موصل از چنگال داعش ادامه می دهند.

217

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها