برداشتن سنگ قبر از مزار منسوب به حضرت عیسی (ع) +ویدیو

جمعه 7 آبان 1395 - 10:20

کارشناسان برای اولین بار در پنج قرن اخیر، سنگ قبر خارجی مزار منسوب به حضرت عیسی (ع) در کلیسای قیامت واقع در بیت المقدس را برداشتند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، مرکز نشنال جئوگرافیک اعلام کرد: بر روی مزار، سنگ مرمری ضخیمی قرار داشت که برای اولین بار از سال 1555 میلادی تاکنون، این لایه از روی آن برداشته می شود.
فردریک هیبرت کارشناس باستانشناسی در این باره گفت: ما لایه مرمری روی قبر را برداشتیم و از میزان مواد موجود زیر آن لایه تعجب کردیم. تحلیل ها و آزمایشات به مدت طولانی ادامه خواهد داشت. اما سرانجام ما خواهیم توانست لایه اصلی سنگ هایی را که پیکر مسیح [علیه السلام] بر روی آن گذاشته شده است مشاهده کنیم.
شماری از کارشناسان تحت مدیریت آنتونتو موروپولو کارشناس مصالح ساختمانی و حفاظت آثار باستانی از دانشگاه فنی آتن، توانستند از آسیب دیدن توده زیرین مزار جلوگیری کنند. گفته می شود پیکر حضرت عیسی (ع) در این توده سخت قرار دارد.
موروپولو در این باره گفت: ما در مرحله دشواری از بازسازی قرار داریم و با استفاده از تکنولوژی هایی برای ثبت عملیات بازسازی این مرقد بی نظیر، نتایج به دست آمده را برای جهانیان به نمایش خواهیم گذاشت تا بتوانند آن را به طور کامل و گویی در داخل مزار هستند، مشاهده کنند.
انتظار می رود روند بازسازی مرقد منسوب به حضرت عیسی (ع) در بیت المقدس در بهار سال آینده میلادی پایان یابد. هزینه این عملیات به بیش از چهار میلیون دلار می رسد.
یادآور می شود کلیسای قیامت مکان مقدس شش فرقه مسیحیت است و بازسازی آن نیازمند موافقت همه این فرقه هاست.
مسیحیان معتقدند رومیان تحت تاثیر تحریکات روحانیون وقت یهود پس از دست یافتن به حضرت عیسی (ع) وی را اعدام کردند.

این درحالی است که پروردگار در آیه 157 سوره نساء بر پندار قوم یهود و عقیده بعضی از فِرق مسیحیت درباره مرگ حضرت عیسی خط بطلان می‏کشد و در این آیه فرموده است: «گفتند: ما مسیح، پیامبر خدا، را کشتیم. آنها او را نکشتند و دار نزدند؛ بلکه امر بر آنها مشتبه شد [دچار اشتباه شدند]. آنان که درباره انتقال حضرت مسیح به عالم بالا اختلاف و گفت و گو می‏کنند در شک و تردیدند. یقیناً عیسی کشته نشده است؛ بلکه خداوند او را نزد خود برد که او قادر و داناست».
برخی از مسیحیان ناستیک قرون دوم و سوم میلادی، همچون پیروان باسیلید نیز، معتقد بودند که چهره حضرت عیسی با شمعون قیروانی (حمل کننده صلیب) جابجا شد و شمعون قیروانی به جای عیسی (ع) به صلیب کشیده شد.

216 

پربیننده ترین خبرها