احزاب لبنانی مواضع عربستان را محکوم کردند

احزاب لبنانی مواضع عربستان را محکوم کردند
جمعه 7 آبان 1395 - 11:29

احزاب، نیروها و شخصیت های ملی لبنان در نشست دیروز خود در بیروت، مواضع خصمانه عربستان سعودی در قبال مقاومت به خصوص حزب الله را محکوم کردند.

خبرنگار شبکه العالم از بیروت گزارش داد، " شرکت کنندگان در نشست ملی" لبنان روز پنجشنبه در پایان جلسه سالانه خود که در منزل عبدالرحیم مراد، از وزاری سابق کابینه لبنان، و به ریاست وی برگزار شد با صدور بیانیه ای خاطرنشان کردند، حمله حکومت عربستان به حزب الله در راستای حمله امریکا و رژیم اسرائیل به این حزب صورت می گیرد. زیرا این حزب الله بود که رژیم اسرائیل را در جنگ سال 2006 ناکام گذاشت و نقشه امریکا برای تحمیل طرح موسوم به خاورمیانه جدید را نقش بر آب کرد.

محکومیت جنایت عربستان در یمن
در این نشست، جنایات وحشیانه عربستان در یمن از جمله فاجعه بمباران و کشتار مجلس ترحیم در صنعا محکوم شد.
در "نشست ملی" لبنان همچنین بر اهمیت همکاری بین نیروهای سیاسی مختلف تأکید و خاطرنشان شد که اعلام تفاهم و توافق های مقطعی بین دو یا چند حزب و گروه نمی تواند جایگزین گفتگوی ملی فراگیر شود.
در بیانیه این نشست آمده است که گفتگوی ملی فراگیر باید جامع و فراگیر بوده و تمام گروه های سیاسی و اجتماعی لبنان را دربر بگیرد تا بتواند به تفاهم ملی واقعی و تقویت روند ثبات و حفاظت از دوره جدید در مقابل معضل سیاست های سهمیه بندی قدرت و تقسیم غنایم که بر دوره گذشته حاکم بود، منجر شود.
این نشست بر اهمیت تفاهم و توافق بر مبنای منافع ملی تاکید و خاطرنشان کرد که این رویه منجر به پیروزی خط ملی واحد و تضمین قوای ارتش، ملت و مقاومت است و نیز سرآغاز واقعی برای ورود به مرحله ثبات سیاسی و حل ریشه ای و عمیق مشکلات و بحران هایی است که در طول 73 سال گذشته گریبانگیر این کشور شده است.
208 ـ 211

پربیننده ترین خبرها