استمداد از اتحادیه اروپا برای آزادی نبیل رجب

استمداد از اتحادیه اروپا برای آزادی نبیل رجب
شنبه 8 آبان 1395 - 11:47

25 سازمان حقوقی، از مسؤول سیاست خارجی اتحادیه اروپا خواستند، دولت منامه را برای آزادی نبیل رجب، فعال حقوقی برجسته بحرینی، و موضع گیری در برابر نقض حقوق بشر در بحرین تحت فشار قرار دهند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، سازمان های حقوقی در پیامی به فدریکا موگرینی، تأکید کرده اند که مقامات بحرین، نبیل رجب را به اتهامات مربوط به فعالیت های وی به عنوان مدافع حقوق بشر و برای خاموش کردن هر نوع صدای اعتراض و سرکوب آزادی بیان، بازداشت کرده اند.
این سازمان های حقوقی خاطرنشان کردند که رجب به جرم انتقاد از اعمال شکنجه در زندان های حکومت آل خلیفه و تجاوز عربستان سعودی به یمن، محاکمه و مجازات می شود.
منابع بحرینی در روز 6 شهریور سال جاری (27 آگوست) از انتقال نبیل رجب به بیمارستان به دلیل ابتلا به درد در ناحیه سینه خبر داده بودند. "آدم رجب" فرزند نبیل رجب نیز گفت که خانواده نگران سلامت وی هستند. آدم رجب، به خطر افتادن سلامت پدرش را به دلیل وضعیت نامناسب زندان ها دانست.
گفتنی است مأموران آل خلیفه، در 24 خرداد سال جاری، برابر با 13 ژوئن، پس از حمله به منزل نبیل رجب در منطقه بنی جمره و توقیف رایانه وی، او را بازداشت کردند. شماری از کشورها و سازمان های حقوقی و بشر دوست خواستار آزادی فوری او شده اند.

208 ـ 211

پربیننده ترین خبرها