جزئیات خطر برخورد هواپیماهای روسی و آمریکایی در سوریه

جزئیات خطر برخورد هواپیماهای روسی و آمریکایی در سوریه
شنبه 8 آبان 1395 - 19:18

العالم - در حادثه ای منحصربه فرد از زمان شروع جنگ در سوریه، دو هواپیمای آمریکایی و روسی به شکلی خطرناک درآسمان در آستانه برخورد با یکدیگر قرار گرفتند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، فرمانده نیروی هوایی آمریکا در منطقه این حادثه، روز (شنبه) گفت که نزدیک بود دو هواپیمای روسی و آمریکا نیمه های شب به یکدیگر برخورد کنند، اما اظهارنظرهای مقامات ارتش آمریکا دراین باره متفاوت بود.

سرهنگ "جان دورین"«John Dorrian» سخنگوی ائتلاف به اصطلاح مبارزه با داعش گفت :"فکر نمی کنم که بتوان به این حادثه به عنوان خطر نگاه کرد".

در حالیکه به نظر می رسد آمریکا معتقد نیست که این حادثه، امری تحریک آمیز و عمدی از سوی مسکو بوده باشد، سرهنگ دورین گفت که این حادثه به ویژه در شرایط جنگی فعلی، می توانست خطرناک باشد.

هر دو هواپیما، هفدهم اکتبر جاری با سرعت صدها مایل در ساعت حرکت می کردند، و جنگنده روسی به مسافت کمتر از نیم مایل مقابل هواپیمای جاسوسی آمریکایی حرکت می کرد.

آمریکا اعلام کرد که خلبان روسی حتی از وجود هواپیمای آمریکایی اطلاعی نداشت.

آمریکا و روسیه پیشتر درباره وجود مسافت سه مایلی میان هواپیماها و نیز حفظ ارتفاع سه هزار پایی بین آن به توافق رسیده بودند اما به گفته مسئولان نظامی آمریکا، روس ها هر ده روز یک بار این توافق را نقض می کنند.

سرهنگ "سیدریک لیتون"، افسر اطلاعاتی بازنشسته نیروی هوایی امریکا گفت: تنش های میان آمریکا و روسیه بسیار زیاد است، وقوع یک حادثه می توانست وضعیت را پیچیده و اوضاع را از کنترل خارج کند".

215-9

 

پربیننده ترین خبرها