درخواست فرانسه از انگلیس برای پذیرش پناهجویان"جنگل"

درخواست فرانسه از انگلیس برای پذیرش پناهجویان
شنبه 8 آبان 1395 - 23:21

به دنبال تخریب آلونک ها و تخلیه مهاجران و پناهجویان از اردوگاه"جنگل" در شهر کاله در شمال فرانسه، مقام های پاریس از انگلیس خواستند کودکان این اردوگاه را پبذیرند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، فرانسوا اولاند، رئیس جمهوری فرانسه از انگلیس خواست که تعدادی از 1500 پناهجوی کودک و نوجوان باقی‌مانده در اردوگاه کاله را بپذیرد. این پناهجویان پس از آن که اردوگاه غیر رسمی موسوم به جنگل در طول هفته گذشته از کاله برچیده شد، حاضر به ترک محل و انتقال به اقامتگاه های دیگر نشدند.

بر اساس گزارش "بی بی سی"، حدود 7000 نفر از مهاجران و پناهجویانی که سال جاری عازم اروپا شده‌اند، توانسته بودند خود را به شهر کاله فرانسه در موازات سواحل انگلیس برسانند و در این مکان مستقر شوند.

رئیس آژانس پناهجویان فرانسه روز جمعه گفته بود که فرانسه در سر و سامان دادن به پناهجویان بزرگسال جور انگلیس را کشیده است و حد اقل کاری که لندن می تواند بکند، مراقبت از کودکان و نوجوانانی است که بدون همراه هستند.

پناهجویانی که در اردوگاه موسوم به جنگل در کاله اقامت داشتند، می خواستند به نحوی خود را به انگلیس برسانند. بندر کاله نزدیک ترین بندر فرانسه به انگلیس و محلی است که تونل مانش از آنجا خاک فرانسه را از زیر دریا به خاک انگلیس متصل می کند.

مقام های فرانسه از چند روز پیش کار تخلیه اردوگاه جنگل و انتقال پناهجویان از جمله 1500 کودکِ بدون همراه بزرگسال به مراکز اسکان در مناطق مختلف این کشور را آغاز کرده اند.

خبرگزاری رویترز اعلام کرد که فرانسوا اولاند رئیس جمهوری فرانسه روز گذشته در این خصوص با نخست وزیر انگلیس گفت وگو کرده و از لندن خواسته است که با قبول مسئولیت، شماری از پناهجویان کم سن و سال را به کشور خود ببرند.

بر اساس این گزارش بیش از 100 نماینده پارلمان فرانسه نیز در نامه‌ای به وزیر کشور انگلیس، از مقام های لندن خواستند که در اقدامی فوری شماری از افراد کم سن و سال ارودگاه جنگل را پذیرش کنند.

پیشتر وزارت کشور انگلیس اعلام کرده بود که مقام های فرانسه در قبال همه کودکان اردوگاه جنگل مسئولند.

عملیات تخلیه مهاجران و پناهجویان ساکن اردوگاه "جنگل" در شهر کاله واقع در شمال فرانسه صبح روز دوشنبه گذشته طبق برنامه از پیش اعلام شده آغاز شد و مسئولان اردوگاه روز چهارشنبه از اتمام عملیات تخلیه و پاکسازی اردوگاه جنگل از مهاجران خبر دادند و اعلام کردند که آتش‌سوزی همچنان در برخی مناطق اردوگاه در جریان است.

تخریب آلونک‌های ساخته شده در اردوگاه جنگل در شمال شرقی فرانسه چند ماه پیش توسط پلیس ضد شورش فرانسه آغاز شد و با درگیری میان پلیس و مهاجران همراه بود.

213-211-9

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها