پایگاه جدید انگلیس در بحرین +ویدیو

يکشنبه 9 آبان 1395 - 12:51

انگلیس به زودی اولین پایگاه نظامی دائم خود را در خاورمیانه افتتاح می کند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، روزنامه الیوم السابع مصر اعلام کرد؛ پرنس چارلز در نوامبر آینده با سفر به بحرین اولین پایگاه نظامی دائم کشورش در منطقه خاورمیانه را افتتاح خواهد کرد، که این امر به معنای مشارکت گسترده تر لندن در رویدادهای نظامی منطقه خواهد بود.
هزینه احداث پایگاه نظامی " اچ ام اس جُفَیر " 37 میلیون و 500 هزار پوند (بیش از 45 میلیون و 500 هزار دلار) بود که بحرین 30 میلیون پوند (36 میلیون و 400 هزار دلار) و انگلیس 5 / 7 میلیون پوند (9 میلیون و 100 هزار دلار) را تأمین کرد.
منطقه جفیر در جنوب شرق شهر منامه پایتخت بحرین واقع شده است.
روزنامه دیلی میل نیز نوشت : پایگاه هوائی اچ ام اس جُفَیر اولین پایگاه نظامی انگلیس در خاورمیانه از سال 1971 تاکنون است.
دیلی میل افزود : حدود 600 نظامی انگلیسی در پایگاه اچ ام اس جُفَیر مستقر خواهند شد و دولت لندن با احداث این پایگاه می خواهد که حضور خود را در منطقه خاورمیانه افزایش دهد و به حفاظت از کشتی های حامل نفت و گاز در تنگه هرمز بپردازد.
دیلی میل به نقل از منابع دیپلماتیک مدعی شد: نیروهای ویژه ، ناوها و ناوچه های انگلیس از پایگاه اچ ام اس جُفَیر برای مبارزه با گروه های افراطی فعال در منطقه استفاده خواهند کرد.
این منابع افزودند : احداث پایگاه جدید هزینه های انگلیس را کاهش داد زیرا نیروهای انگلیسی پس از این مجبور نیستند که برای اجرای مأموریت به منطقه بیایند و به کشورشان بازگردند.
طرح احداث پایگاه اچ ام اس جُفَیر سال 2012 به فیلیپ هموند وزیر وقت امور خارجه انگلیس برای انبار کردن تجهیزات و اجرای مأموریت های محرمانه ارائه شد و کلنگ این پایگاه در دوران هموند به زمین زده شد.
پرنس چارلز در سفر سه روزۀ خود به بحرین که از روز 9 تا روز 11 نوامبر ادامه خواهد داشت ، با مقامات منامه درباره همکاری های نظامی نیز مذاکره خواهد کرد.

214

پربیننده ترین خبرها