پیشروی بسیج عراق درتلعفر و فرار داعشی‌ها+ ویدیو

دوشنبه 10 آبان 1395 - 11:35

عراق (العالم) ـ خبرنگار شبکه العالم گزارش داد که نیروهای بسیج مردمی عراق (الحشد الشعبی) به سرعت در حال پیشروی و نزدیک شدن به شهر تلعفر هستند و عاملان انتحاری داعش نیز در برابر پیشروی نیروهای عراقی پا به فرار می گذارند.

خبرنگار العالم تأکید کرد، نیروهای بسیج مردمی در عراق در حال ادامه پیشروی در محور جنوب غربی شهر موصل به طرف شهر تلعفر هستند به طوری که نیروهای عراقی در سایه این پیشروی توانسته اند بیش از 22 روستا را آزاد کنند.

این پیشروی در جبهه جنوب غربی موصل که عملیات در آنجا آغاز شده، پررنگ و غیرمنتظره است. گروه تروریستی داعش در برابر نیروهای بسیج مردمی که در حال پیشروی به سوی شهر تلعفر هستند، توان مقاومت ندارد و همواره در حال عقب نشینی است.

ابومهدی المهندس نایب رئیس بسیج مردمی عراق در مصاحبه با العالم به پیشروی در چند محور اشاره و تاکید کرد مجموع مساحتی که آزاد شده به 2500 کیلومتر مربع می رسد و نیروهای ما در حال پیشروی به طرف اهداف تعیین شده، هستند.

از سوی دیگر ابوضرغام المطوری فرمانده لشکر پنجم بسیج مردمی در مصاحبه با شبکه العالم اظهار داشت: نیروهای بسیج مردمی و پلیس مرکزی برای رسیدن به اهداف تعیین شده خود که همان آزادسازی کامل موصل و نجات مردم این شهر از دست داعشی هاست، دوشادوش یکدیگر می جنگند.

مساله عجیب به گفته فرماندهان بسیج مردمی این است که شیوه جنگ داعش درخصوص استفاده از انتحاری ها ناکارآمد شده و عاملان انتحاری سوار بر خودروهای بمب گذاری شده درمواجهه با نیروهای بسیج مردمی، از دور فرار می کنند یا این که در برابر پیشروی این نیروها خودروها را رها می کنند و پا به فرار می گذارند.

ابو احمد الرکابی یکی از فرماندهان بسیج مردمی در مصاحبه با خبرنگار العالم گفت: داعشی ها با وجود استفاده از خودروهای بمب گذاری شده و اقدام به حملات انتحاری، در برابر نیروهای عراقی شکست می خورند و این وضع عجیبی است که در درگیری های گذشته، شاهد آن نبودیم.

اگر اوضاع به همین شکل ادامه پیدا کند، نبردی که پیش بینی می شد ماهها به طول انجامد ممکن است در مدت زمان بسیار کوتاه تر با شکست تروریست خاتمه یابد.

204 ـ 211

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها