بحران در مغرب به خاطر مرگ یک ماهی فروش

بحران در مغرب به خاطر مرگ یک ماهی فروش
سه شنبه 11 آبان 1395 - 10:29

تظاهرات مردمی در مغرب در اعتراض به مرگ دلخراش یک ماهی فروش ازسرگرفته شد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، هزاران نفر از مردم مغرب دیروز (دوشنبه) برای چهارمین بار به خیابان ها آمدند و در اعتراض به مرگ دلخراش یک ماهی فروش در میان چرخ های دستگاه مکانیکی ماشین جمع آوری زباله تظاهرات کردند.
تظاهرات در مناطق و شهرهای مختلف مغرب از جمله رباط  - پایتخت – (غرب) ، وجده (شرق) و سطات (مرکز) برگزار شد.
حسین المرابط یکی از برگزار کنندگان این تظاهرات مردمی اعلام کرد: تظاهرات تا زمان محاکمه همه عاملان قتل ماهی فروش و اخراج مسئولان فاسد از نهادهای دولتی ادامه پیدا خواهد کرد.
المرابط گفت: ما می خواهیم که مسئولان مربوطه عدم تکرار چنین اتفاقات فجیع را تضمین کنند.
محمد ششم پادشاه مغرب برای آرام کردن خشم مردم دستور داده است که تعدادی از مسئولان با خانوادۀ ماهی فروش دیدار کنند.
دولت مغرب نیز وعده داده است که درباره قضیه قتل ماهی فروش تحقیقات را آغاز خواهد کرد.
یک ماهی فروش به نام " محسن فکری " روز 28 اکتبر در شهر الحُسیمه در شمال مغرب مقداری ماهی از بندر برای فروختن می خرد که مسئولان شهرداری ماهی های وی را می گیرند و در ماشین جمع آوری زباله می ریزند و فکری برای بازپس گرفتن ماهی ها دستان خود را به داخل دستگاه مکانیکی ماشین جمع آوری زباله می برد، ولی به داخل دستگاه کشیده شده و در میان چرخ هایش تکه پاره می شود.
فعالان حقوقی مغرب می گویند که مأموران شهرداری محسن فکری را به داخل دستگاه مکانیکی ماشین جمع آوری زباله انداخته اند ولی شهرداری این ادعا را نمی پذیرد. 
این بحران درحالی مغرب را فرا گرفته که مسؤولان این کشور خود را برای میزبانی کنفرانس تغییرات آب و هوائی سازمان ملل متحد در نوامبر 2016 آماده می کنند.

214
 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها