64 روستا درجنوب موصل آزاد شد

64 روستا درجنوب موصل آزاد شد
سه شنبه 11 آبان 1395 - 16:50

عراق ( العالم) ـ نیروهای عراقی توانسته اند 64 روستا و منطقه را در محور جنوبی موصل آزاد کنند و هم اکنون برای حمله به منطقه حمام العلیل در موصل و آزاد سازی آن از سیطره داعش آماده می شوند.

وسام التمیمی خبرنگار شبکه خبری العالم در عراق با اشاره به پیشروی های نیروهای عراقی گزارش داد: نیروهای عراقی در محور حمام العلیل در حال آماده شدن برای حمله به این منطقه و هواپیماهای شناسایی نیز در حال گشت زنی بر فراز آن هستند.

نیروهای عراقی در تدارک حمله به حمام العلیل

خبرنگار العالم خاطرنشان کرد، گروههای شناسایی یگان واکنش سریع و نیروهای پلیس فدرال نیز در حال شناسایی منطقه حمام العلیل هستند. تروریستهای داعش در منطقه حمام العلیل تونل حفر کرده اند تا جلوی پیشروی نیروهای عراقی را بگیرند. در صورتی که نیروهای عراقی بتوانند بر این منطقه تسلط پیدا کنند، به موفقیت مهمی دست پیدا خواهند کرد زیرا به مرزهای اداری شهر موصل خواهند رسید.

بنابر این گزارش، ساختمان های زیادی بمب گذاری شده اند و نیروهای عراقی شماری از مناطق را پاکسازی کرده و یگانهای عراقی در این منطقه در حال تدارک برای عملیات نهایی هستند.

وسام التمیمی همچنین با اشاره به خودروهای بمب گذاری شده در منطقه الشوره خاطرنشان کرد، نیروهای عراقی شماری از آنها را منفجر کرده اند. نیروهای عراقی درتدارک عملیات بزرگی هستند که شاید تا چند روز دیگر آغاز شود.

خبرنگار العالم گفت: نیروهای عراقی در انتظار تدارکات بیشتر نظامی هستند تا به حمام العلیل حمله کنند چرا که این مناطق، بیابانی و پهناور است و به تجهیزات نیاز دارد.

وسام التمیمی تصریح کرد، نیروهای عراقی تاکنون 64 روستا و منطقه را در جنوب شهر موصل آزاد کرده اند همچنین نیروهای بسیج مردمی عراق در محور جنوب غربی توانسته اند به نزدیکی خیابان اصلی شهرستان تلعفر برسند و هم اکنون به اندازه سه روستا با این شهرستان فاصله دارند.

211-9

پربیننده ترین خبرها