حریری: با سفیر سوریه دست ندهید

حریری: با سفیر سوریه دست ندهید
سه شنبه 11 آبان 1395 - 19:59

سعد حریری رییس جریان المستقبل، از نمایندگان این جریان در پارلمان لبنان و هم پیمانانش خواسته بود که در روز رای گیری برای تعیین رییس جمهوری لبنان، با سفیر سوریه در بیروت که از میهمانان حاضر در پارلمان بود، دست ندهند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، به نقل از روزنامه الدیار، حریری به نمایندگان گفت که صورتی که علی عبدالکریم را در یکی از راهروهای پارلمان لبنان دیدند با وی دست ندهند، از او دوری و از صحبت با وی خودداری کنند. 
عبدالکریم روز دوشنبه (10 آبان ماه 1395) در نشست پارلمان لبنان برای راگیری در خصوص انتخاب میشل عون برای سمت رییس جمهوری لبنان، جهت اعلام حمایت دوباره از وی حضور داشت.
این حضور در چارچوب سیاست های بشار اسد رییس جمهوری سوریه بود که به عنوان اولین رئیس جمهوری به عون تبریک گفت.   

عبدالکریم، سفیر سوریه در لبنان، به پایگاه اینترنتی "العهد" گفت که حمایت عون از مقاومت، تفاهم آن با حزب الله، پشتیبانی وی از مقاومت در جنگ 2006 رژیم صهیونیستی علیه لبنان و سفرش به دمشق و حلب باعث شده که شخصیتی محبوب نزد رهبری سوریه باشد.  
سفیر سوریه در لبنان با ابراز خوش بینی در خصوص رویداد تاریخی روز گذشته یادآور شد که انتخاب عون به عنوان رییس جمهور لبنان باعث تقویت وحدت ملی در این کشور خواهد شد. 
وی گفت که نسبت به آینده رابطه سوریه و لبنان در دوره این مرد مقاوم، خوش بین بوده و انتخاب عون زمینه را در برابر سران دو کشور برای خدمت به سوریه و لبنان و محور مقاومت که عون بخشی اصلی از آن می باشد، خواهد گشود.
عبدالکریم سپس خاطرنشان کرد که به قدرت رسیدن عون باعث تقویت آرامش و ثبات در لبنان پس از چند سال خلاء سیاسی در این کشور خواهد شد، چون وی دولتمرد و دارای تجربه گسترده در حکومتداری است، رییس جمهور سوریه نیز خواستار موفقیت وی و تعمیق رابطه با عون و محور مقاومت است. 

206-211-9

پربیننده ترین خبرها