برای ادامه مذاکره درباره طرح صلح ؛

نماینده ویژه سازمان ملل به صنعا بازگشت

نماینده ویژه سازمان ملل به صنعا بازگشت
جمعه 14 آبان 1395 - 04:42

العالم - اسماعیل ولد الشیخ نماینده ویژه سازمان ملل متحد به منظور از سرگیری تلاش برای یافتن راه حل صلح در یمن و راضی کردن طرف های درگیر ، به صنعا بازگشت.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، ولد الشیخ که روز پنجشنبه برای پیگیری طرح صلح پیشنهادی برای پایان جنگ در یمن وارد صنعا شد، از هرگونه توضیحی درباره برنامه و ماموریت روزهای آینده اش خودداری کرد.

انصارالله و گروههای حامی آن طرح پیشنهادی ولد الشیخ را به صورت مشروط پذیرفته اند؛ اما عبدربه منصور رئیس جمهوری مستعفی یمن آن را رد کرده است.

روسیا الیوم به نقل از منابع سیاسی یمنی گزارش کرد که ولد الشیخ قرار است در روزهای آینده در صنعا با مذاکره کنندگان گروه انصارالله به رهبری عبدالملک الحوثی و حزب کنگره ملی یمن به رهبری علی عبدالله صالح درباره دیدگاههای انتقادی آنان درباره برنامه صلح پیشنهادی گفت و گوهای فشرده ای انجام دهد.

انصارالله و هم پیمانان آن خواستار توقف همه جانبه جنگ علیه کشورشان و پایان فوری محاصره دریایی، زمینی و هوایی علیه یمن و همچنین پایان لغو تحریم های بین المللی علیه علی عبدالله صالح رئیس جمهوری اسبق و فرزندش، عبدالملک الحوثی رهبر انصارالله و برادرش عبدالخالق و ابوعلی الحاکم فرمانده واحد نظامی در قالب طرح صلح پیشنهادی هستند.

ولد الشیخ قرار است بعد از پایان دیدارها و مذاکرات صنعا، به منظور گفت و گو با عبدربه منصور هادی رئیس جمهوری مستعفی یمن، عازم ریاض شود.

پارلمان یمن اوایل آبان ماه با صدور بیانیه ای تاکید کرد که تنها راه حل توقف بحران و جنگ این کشور، صدور قطعنامه از جانب شورای امنیت سازمان ملل متحد و پایان محاصره زمینی، هوایی و دریایی و بازگشت به میز مذاکره برای دستیابی به راه حل سیاسی است.

9

پربیننده ترین خبرها