راز فایل های صوتی :

ممانعت از تحقیقات «اف‌بی‌آی» درباره "بنیاد کلینتون"

ممانعت از تحقیقات «اف‌بی‌آی» درباره
جمعه 14 آبان 1395 - 20:22

فایل‌های صوتی بدست آمده نشان می‌دهد وزارت دادگستری آمریکا بارها تلاش کرده بود مانع ادامه تحقیقات پلیس فدرال درباره ارتباطات مالی بنیاد کلینتون با مبارزات انتخاباتی «هیلاری کلینتون» نامزد دموکرات شود.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم ، تحقیقات جدید نشان می‌دهد وزارت دادگستری آمریکا در مقاطعی زمانی که اداره پلیس فدرال (اف بی آی) سال گذشته مشغول بررسی و تفحص از «بنیاد کلینتون» بود، از آنها خواسته بود کار خود را متوقف کنند.

گزارش نشریه «وال استریت ژورنال» از فایل‌های صوتی ضبط شده‌ای پرده برداشت که از نظر اف‌بی‌آی حاوی میزان کافی از اطلاعات برای آغاز تحقیقاتی درباره کمک‌های مالی خارجی به بنیاد کلینتون بود اما وزارت دادگستری می‌گفت آن فایل‌ها چیزی جز «شایعات بی‌ارزش» نیست.

بر این اساس، اف بی آی تحقیقات خود را در تابستان 2015 آغاز کرده و هنوز نیز جریان دارد اما یک مقام ارشد در وزارت دادگستری از «اندرو مک‌کیب» معاون رئیس پلیس فدرال خواسته بود که از ماموران خود بپرسد چرا از این پرونده صرف نظر نمی‌کنند.

«برت بایر» مجری شبکه «فاکس نیوز» روز چهارشنبه گفته بود: «تحقیقات از بنیاد کلینتون برای بررسی تراکنش‌های مالی میان هیلاری کلینتون و این بنیاد طی یک سال گذشته افزایش یافته است...ماموران بارها از افراد متعددی بازجویی کردند.»

منبع : فارس
 

پربیننده ترین خبرها