زاخارووا: مردم را گوسفند فرض نکنید!

ویدیو؛ جنگ دیپلماتیک روسیه و انگلیس در لندن و مسکو

شنبه 15 آبان 1395 - 01:24

یک روز پس از تجمع اعتراض‌آمیز "سفارشی" در برابر سفارت روسیه در لندن، ساکنان مسکو در برابر سفارت انگلیس در شهرشان، مقابله به مثل کردند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، شماری از مردم مسکو روز جمعه با پرتاب اجزاء مجسمه‌‌های پلاستیکی به سوی سفارت انگلیس، به اقدام تحریک آمیز انگلیسی‌ها در برابر سفارت کشورشان در لندن پاسخ دادند.

معترضان روسی با در دست داشتن پلاکاردهایی که روی آن عبارات "انگلیس مظهر جنگ‌طلبی است" و "انگلیس، بس کن!"؛ شعارهایی سر دادند که از آن جمله، "روسیه را به حال خود بگذارید" و "سوریه را به حال خود بگذارید" بود.

یادآور می شود، روز پنجشنبه گروهی از معترضان در پاسخ به دعوت وزیر خارجه انگلیس، با تجمع در برابر سفارت روسیه در لندن به بهانه اعتراض به عملیات ضد تروریستی این کشور در سوریه، روند فعالیت این سفارت را مختل کرده و عملا آن را به حال تعطیل در آورده بودند.

ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت خارجه روسیه صبح جمعه، با انتقاد شدید از تلاش دولتمردان انگلیس برای ترتیب دادن اعتراضات در برابر سفارت روسیه در لندن، گفت: روش سیاستمداران انگلیسی در سوء استفاده از شهروندان عادی و عدم احترام آنان به نهادهای دموکراتیک، یک "فاجعۀ جدی" است که مردم را به گله‌ای از گوسفندان تبدیل می‌کند که بدون اراده و آگاهی از عمق مسأله، اقدامی انجام می‌دهند.

سفارت روسیه در لندن نیز اعلام کرد که تجمع برخی فعالان انگلیسی در برابر این سفارت‌خانه، پس از آن صورت گرفت که ماه گذشته بوریس جانسون وزیر خارجه انگلستان طی سخنانی در پارلمان این کشور، رسماً برگزاری تجمعات اعتراض آمیز در اطراف سفارت روسیه در لندن را خواستار شده بود.

(برای دریافت فیلم، پس از راست کلیک روی آیکن دانلود، گزینه SAVE LINK AS را انتخاب کنید)

7

معترضان انگلیسی، پنجشنبه فعالیت سفارت روسیه در لندن را مختل کردند

 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها