کارشناس انگلیسی فاش کرد:

حملات مخفی عربستان به ایران و شیعیان در توییتر

حملات مخفی عربستان به ایران و شیعیان در توییتر
شنبه 15 آبان 1395 - 15:19

یک کارشناس انگلیسی امور بحرین از وجود هزاران حساب کاربری دروغین در توییتر برای تبلیغات منفی علیه پیروان اهل بیت علیهم السلام و ایران خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، به نقل از پایگاه مرآت البحرین، مارک اوین جونز اعلام کرد در تحقیقات خود هزاران حساب کاربری ساختگی در توییتر یافته است که شامل هشتگ هایی با تبلیغات منفی علیه پیروان اهل بیت و ایران است.

ترویج توصیف شیعیان به رافضی

این کارشناس انگلیسی به دنبال مطالعه تحقیقاتی مفصل خود گفت: «برخی از این حساب های کاربری برای تاثیر گذرای بر روی کردهای داعش و ترویج توصیف شیعیان به رافضی هاست».

وی افزود: «این حساب های کاربری در زمان های مشخصی از روز فعال شده و صدها تا هزاران پست در یک ساعت منتشر می کند  که دیگر پست های واقعی با هشتگ های بحرین، یمن و عربستان سعودی را از دید پنهان می سازد».

شاید شمار این حساب های کاربری - که به نظر می رسد متعلق به عربستان باشد - بیش از یک میلیون یعنی معادل 40 درصد از کل حساب های کاربری توییتر در منطقه خاورمیانه باشد.

توییت روزانه 10هزار پست مشکوک 

جونز افزود: «دستکم 10 هزار پست در یک روز از این حساب های کاربری مشکوک منتشر می شود و عموما دربارۀ دولت سعودی یا سیاست خارجی عربستان سعودی است. با این وجود، تعداد قابل ملاحظه ای از این پست ها، هشتگ های بحرین و یمن را هدف می گیرد».

217 ـ 211

پربیننده ترین خبرها