ایران انفجار تروریستی سامراء و تکریت را محکوم کرد

ایران انفجار تروریستی سامراء و تکریت را محکوم کرد
يکشنبه 16 آبان 1395 - 17:05

سخنگوی وزارت امور خارجۀ ایران انفجارهای تروریستی را در شهرهای سامراء و تکریت عراق که به کشته و زخمی شدن ده‌ها شهروند بی‌گناه منجر شد، به شدت محکوم کرد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم به نقل از مرکز دیپلماسی رسانه‌ای وزارت امور خارجه، بهرام قاسمی ضمن تسلیت این وقایع دردناک، با بازماندگان این اقدامات تروریستی ابراز همدردی کرد و بار دیگر بر مسئولیت جامعۀ جهانی در مقابله با گسترش تروریسم و اقدامات وحشیانۀ گروه‌های تکفیری تأکید کرد.

سخنگوی وزارت امور خارجه با ابراز تأسف از شهادت و زخمی شدن تعدادی از زائران ایرانی در حوادث تروریستی سامراء، این ضایعۀ دردناک را به ملت ایران و خانواده‌های داغدار این قربانیان تسلیت گفت.

قاسمی این اقدامات وحشیانه را ناشی از ناکامی‌های مکرر تروریست‌ها در پیشبرد اهداف خود در عراق دانست و افزود: «جمهوری اسلامی ایران تا شکست کامل و پاکسازی تروریسم، در کنار دولت و ملت عراق خواهد ایستاد.» 

انفجار تروریستی در سامرا

 صبح یکشنبه یک خودروی بمب‌گذاری‌شده در نزدیکی حرم امامین عسگرین (ع) در سامراء منفجر شد. رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در بغداد شمار شهدای ایرانی را 7 تن اعلام کرد.

در این حمله تروریستی 61 نفر مجروح شدند. پیش از این شمار شهدا 11 تن اعلام شده بود.

همچنین یک خودروی بمب‌گذاری‌شده دیگر در ایست بازرسی مرکز هواشناسی در جنوب شهر تکریت در استان صلاح‌الدین منفجر شد که در نتیجۀ آن 13 نفر کشته شدند.

گروه تروریستی داعش مسئولیت این حملات را برعهده گرفت.

211-9

پربیننده ترین خبرها