از سر گیری همکاری نظامی مسکو و آنکارا

از سر گیری همکاری نظامی مسکو و آنکارا
سه شنبه 18 آبان 1395 - 03:25

العالم ـ یک مسئول روس در زمینه همکاری های نظامی با کشورهای خارجی، اعلام کرد که مسکو همکاری با ترکیه در این زمینه را از سر می‌گیرد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، الکساندر فومین رئیس خدمات همکاریهای نظامی-فنی فدراسیون روسیه دوشنبه در گفتگو با خبرگزاری اینترفاکس پیش بینی کرد که کمیته دولتی مشترک قبل از پایان سال جاری نشستی برگزار کند و در حال حاضر دو طرف زمان و مکان این نشست را بررسی می کنند.

فومین تاکید کرد که روسیه و ترکیه همکاری های نظامی و فنی پس از قطع تمام روابط در این زمینه را از سر می گیرند.

این مسؤول روس با بیان اینکه دو کشور گفتگوهای اولیه و مقدماتی را انجام دادند، اظهار داشت: ممکن است کمیته دولتی مشترک مساله تحویل سامانه های ضدهواییِ روسیه به آنکارا را در کنار دیگر موضوعات بررسی کند.

وی افزود: زمانی که سخن از سامانه های عظیم ضدهوایی به میان می آید، می توان آنها را سامانه های ضدموشکی در نظر گرفت.

کرملین اواسط ماه گذشته اعلام کرد که ممکن است روسیه امکان تحویل سامانه های دفاع هوایی به ترکیه را بررسی کند؛ کرملین همچنین تاکید کرد که ولادمیر پوتین در دیدار با رجب طیب اردوغان در استانبول این مساله را بررسی کرد.

در پی اقدام نیروی هوایی ترکیه مبنی بر سرنگونی جنگنده سوـ24 روسیه بر فراز خاک سوریه در نوامبر سال گذشته، روابط ترکیه و روسیه به تیرگی نهاد؛ اما در اواخر ماه ژوئن سال جاری اردوغان بابت سرنگونی جنگنده روسیه پوزش طلبید و این امر به بهبود روابط دو کشور انجامید.

210

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها