واکنش حیدرالعبادی به گزارش عجیب عفو بین الملل

واکنش حیدرالعبادی به گزارش عجیب عفو بین الملل
جمعه 21 آبان 1395 - 08:15

عراق (العالم) ـ نخست وزیر عراق در خصوص گزارش تحریک بر انگیز سازمان عفو بین الملل گفت که این گزارش نشان می دهد اعضای این سازمان نیز از دوستان داعش هستند.

خبرنگار شبکه خبری العالم از عراق از واکنش تامل برانگیز حیدر العبادی نخست وزیر و فرمانده کل نیروهای مسلح عراق به گزارش سازمان عفو بین الملل درباره کشتار در شهر موصل خبر داد. العبادی در واکنش به گزارش سازمان عفو بین الملل تاکید کرد که اطلاعات رسیده به این سازمان حتما نادرست بوده است.
نخست وزیر عراق همچنین سازمان عفو بین الملل را مسؤول هرگونه عقب نشینی و یا ایجاد نا امنی در میان اهالی موصل به خاطر این گزارش تحریک برانگیز دانست.
مصطفی الربیعی خبرنگار العالم العالم خاطرنشان کرد: در حالی که نیروهای عراقی حلقه محاصره را هر روز بر تروریست های داعش در شهر موصل تنگ تر می کنند اما متاسفانه شاهد انتقاد سازمان های بین المللی و صدور گزارشهای منفی هستیم.
الربیعی افزود: برخی از سازمان های بین المللی نیروهای عراقی را به نقض حقوق بشر در موصل متهم کرده اند.
سازمان عفو بین الملل در گزارش خود در این باره مدعی شده است که اسنادی در خصوص نقض حقوق شهروندان عراقی در برخی از بخش های تابع منطقه الشوره در جنوب موصل به وسیله نیروهای عراقی به ثبت رسانده است. اتهامی که به سرعت به وسیله فرماندهی نیروهای پلیس فدرال تکذیب شد.

150 تن کمک های غذایی به شهروندان نجات یافته از چنگ داعش
فرماندهی پلیس فدرال عراق با مردود دانستن این ادعا از در اختیار گذاشتن بیش از 150 تن از مواد غذایی و کمک های غیر نقدی به شهروندان و پناه دادن به هزاران خانواده در بند تروریست ها که از آنها به عنوان سپر انسانی استفاده می شد، خبر داد.
به دنبال نادیده گرفتن کمک های دولت عراق به مردم تحت ستم موصل و تلاش دولت برای نجات آنان از چنگ تروریست های داعش، حیدر العبادی نخست وزیر عراق از گزارش سازمان عفو بین الملل درباره کشتار اهالی موصل اظهار تعجب کرد و مسئولیت آواره شدن اهالی این شهر و سلامت آنان در این مناطق را متوجه این سازمان دانست.
العبادی گفت: من نمی دانم آیا اینها خبرنگار داعشی دارند. من تردیدی در این باره ندارم که خبر رسانان آنها داعشی هستند. اکنون در بحبوحه نبرد و در مقابل کشتارهایی که داعش انجام می دهد، به انتشار چنین گزارشی مبادرت می کنند تا توازن را برقرار کنند.  
نخست وزیر عراق افزود: سازمان عفو بین الملل می ترسد که داعش آنها را مواخذه کند و این نشان می دهد که این سازمان نیز از دوستان داعش است. وقتی که این سازمان بین المللی چنین سخنان نسنجیده ای را مطرح می کند باید بداند که امنیت شهروندان عراقی را به خطر می اندازد.
خبرنگار العالم خاطرنشان کرد: گزارش سازمان عفو بین الملل در حالی منتشر می شود که بیشتر مناطق استان نینوا پس از اقدامات داعش و آزار و اذیت شهروندان شاهد موج عقب نشینی شهروندان موصلی به سوی نیروهای عراقی است.

جنایت داعش؛ کشف گورهای جمعی و سرهای بریده شهروندان
الربیعی گفت: گزارش سازمان عفو بین الملل در حالی منتشر شده است که نیروهای عراقی چندین گور جمعی را در مناطقی که از کنترل داعش خارج شده است، یافته اند؛ جدیدترین گور جمعی در غرب منطقه حمام العلیل کشف شده است. نیروهای عراقی در حمام العلیل جسد ده ها شهروند عراقی را در حالی پیدا کردند که سرهای آنان قبل از دفن در محل دفن زباله ها از بدن جدا شده بود.
گزارش تعجب بر انگیز سازمان عفو بین الملل سئوالات متعددی را در خصوص بی طرفی سازمان های بین المللی مطرح می کند. سازمان هایی که امور را با دو ترازو می سنجند و خود را به طور عمدی درباره قربانیان تروریست به جهالت و ندانستن می زنند.

211

پربیننده ترین خبرها