بخش‌هایی از جنوب عربستان به تصرف نیروهای یمنی درآمد

بخش‌هایی از جنوب عربستان به تصرف نیروهای یمنی درآمد
جمعه 21 آبان 1395 - 23:38

مسئول اطلاع رسانی انصارالله یمن گفت نیروهای ارتش و کمیته های مردمی یمن موفق شدند چند روستای مرزی عربستان واقع در منطقۀ الخوبه جیزان را تحت کنترل خود درآورند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک روسیه، نصرالدين عامر مسئول اطلاع رسانی گروه انصارالله یمن روز جمعه گفت نیروهای ارتش و کمیته های مردمی یمن بعد از درگیری چند ساعته با نیروهای سعودی موفق شدند چندین روستا از توابع الخوبه در جیزان را از کنترل نیروهای سعودی خارج کنند.

وی افزود که این درگیری ها که بیش از 12 ساعت به طول انجامید، به کشته شدن ده ها تن از نظامیان ارتش سعودی و فرار جمعی بقیه آنان منجر شد.

مسوول اطلاع رسانی انصارالله گفت: "دراین عملیات که از صبح امروز آغاز شد، 6 دستگاه خودروی زرهی برادلی و دو دستگاه تانک ابرامز متعلق به ارتش سعودی درآتش سوخت و برخی دیگر از تجهیزات نظامیان سعودی منهدم شد".

دراین گزارش آمده است که بالگردهای آپاچی وابسته به ارتش سعودی تلاش کردند که مانع از پیشروی و ادامه حرکت نیروهای ارتش و کمیته های مردمی یمن شوند، اما تلاش آن ها ناکام ماند.
عامر افزود این عملیات گسترده درپاسخ به حملات هوایی و محاصره یمن و نیز در انتقام از خون کشتار اخیر مردم بیگناه در مراسم عزاداری درصنعاء بود.

عامر در پاسخ به اینکه آیا تصمیمی برای ادامه پیشروی درعمق خاک عربستان وجود دارد یا خیر، گفت این عملیات یکی از چند عملیاتی بود که فقط به محور جیزان محدود نمی شود و دربردارنده این پیام به عربستان و حامیانش است نکه شهرهای این کشور در تیررس حملات ما قرار دارند.

وی با اشاره به توانایی نیروهای ارتش و کمیته مردمی یمن برای پیشروی گسترده درعمق خاک عربستان، گفت: "ما نمی خواهیم وضعیت را پیچیده تر کنیم، بلکه راه را برای راه حل سیاسی باز می گذاریم، مشروط بر اینکه محاصره و حملات تجاوزکارانه سعودی ها متوقف شود".

215

پربیننده ترین خبرها