حمله به بزرگترین پایگاه آمریکا در افغانستان

حمله به بزرگترین پایگاه آمریکا در افغانستان
شنبه 22 آبان 1395 - 10:38

انفجار در پایگاه آمریکا در بگرام افغانستان، چندین کشته و مجروح برجا گذاشت.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) اعلام کرد که پایگاه نیروهای آمریکایی در شهر بگرام افغانستان هدف حمله قرار گرفته است.

ناتو اعلام کرد که در این حمله 4 نفر کشته و 14 تن مجروح شدند. در بیانیه ناتو به هویت و تابعیت کشته شدگان اشاره نشده است.

منابع محلی ولایت پروان در شمال کابل اعلام کردند که صبح امروز یک مهاجم انتحاری موفق شده که وارد پایگاه هوایی بگرام شود.
به گفته عبدالوحید صدیقی، سخنگوی والی ولایت پروان، فرد انتحاری همراه با کارگرانی که در پایگاه بگرام کار می‌کردند، وارد این پایگاه شده است.

بنابر اعلام ناتو، این انفجار  ساعت 5:30 دقیقه به وقت محلی اتفاق افتاده است، این سازمان اما به شمار کشته و زخمی ها هیچ اشاره ای نکرد.
پایگاه بگرام، بزرگترین پایگاه هوایی آمریکا در افغانستان است؛ این پایگاه حدود پنج کیلومتر با کابل فاصله دارد، و پیش از این نیز بارها مورد حمله طالبان قرار گرفته است.
خبرگزاری فرانسه گزارش داد، پس از گذشت حدود دو سال از اعلام پیمان آتلانتیک شمالی "ناتو" مبنی بر پایان عملیات جنگی در افغانستان، با این انفجار اوضاع امنیتی در این کشور رو به وخامت خواهد گذاشت.

در دسامبرگذشته، یک فرد انتحاری با استفاده از یک دستگاه موتور سیکلت خود را در نزدیکی پایگاه بگرام منفجرکرد که در نتیجه، شش سرباز آمریکایی کشته شدند. این حمله یکی از مرگبارترین حملات علیه نظامیان خارجی در افغانستان در سال2015 به شمار می رفت.
هنوز بیش از 12هزار نظامی ناتو که حدود 10 هزار نفر از آنها آمریکایی هستند، به عنوان بخشی از عملیات"حمایت قاطع"، برای آموزش و حمایت از نیروهای افغان در زمینه مقابله با گروه های تندرو، در افغانستان حضور دارند.

211

پربیننده ترین خبرها