ماجرای بزرگ‌ترین گردهمایی عاشقان ‌در جهان+عکس

ماجرای بزرگ‌ترین گردهمایی عاشقان ‌در جهان+عکس
دوشنبه 24 آبان 1395 - 09:28

وقتی بیش از 20 میلیون عاشق، برای اثبات وفاداری خود، پای پیاده به سمت محبوب می شتابند، بزرگ ترین تجمع انسانی در جهان شکل می گیرد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، شیعیان و عاشقان اهل بیت پیامبر (ص)، هر ساله، همزمان با گذشت چهل روز از شهادت سرور جوانان بهشت، حضرت امام حسین (ع)، از سراسر شهرهای عراق و از همۀ گذرگاه های مرزی زمینی و هوایی این کشور، پای پیاده به سمت کربلای معلا حرکت می کنند و زیباترین صحنه های عشق، ایثار، انسانیت، شور و وفاداری را به ثبت می رسانند و دوربین های رسانه های سراسر جهان، در برابر عاشقانه های بی نظیر میلیون ها انسان که همگی آرزو می کنند هفتاد و سومین فدایی فرزندِ رسول خدا باشند، مبهوت و متحیر می مانند.

در این میان، تعداد بی شماری از عاشقان سرور شهیدان، حضرت اباعبدالله الحسین (ع) به امید قرار گرفتن در خیل عاشقانش، کمر به خدمتِ مردمی می بندند که پای پیاده به سوی کربلا می روند. هر کدام از این خادمان، هر چه دارد در طبق اخلاص می گذارد؛ از بهترین ساندویچ ها و پلوها گرفته تا بلّۀ سادۀ نان و خرما.. از بهترین شربت ها و چای شیرین گرفته تا یک لیوان آب معدنی. آنان که خوراکی برای میزبانی ندارند نیز حسرت زده نمی مانند، پتویی بر زمین پهن می کنند و آستین بالا می زنند و به التماس زائران خسته را بر پتو می خوابانند و دست و پای خسته اش را ماساژ می دهند تا نای ادامه مسیر داشته باشد. برخی دیگر هم در چند صد متری حرم راه را بر زائرانِ خسته می بندند و کفش هایشان را پاک می کنند.

کربلا در پیاده روی اربعین، تنها مدینۀ فاضلۀ جهان است که در آن، همۀ مردم برای خوبی و کمک به یکدیگر، از همدیگر سبقت می گیرند.

 

205

 

پربیننده ترین خبرها