جنبش اسلامی فلسطین:

نمی گذاریم اشغالگران صدای اذان را قطع کنند

نمی گذاریم اشغالگران صدای اذان را قطع کنند
دوشنبه 24 آبان 1395 - 14:21

جنبش اسلامی فلسطین در سرزمین های اشغالی 1948 تاکید کرد که اجازه نخواهد داد اشغالگران صدای اذان را قطع و پروژه نژاد پرستانه خود را اجرا کنند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین، رژیم صهیونیستی با این ادعا که صدای اذان موجب آزار و اذیت شهرک‌نشینان صهیونیست می‌شود، اعلام کرده که اجازه پخش اذان از مساجد قدس را نخواهد داد.

همچنین کابینه رژیم صهیونیستی پیش نویس قانونی را تصویب کرده که به موجب آن پلیس این رژیم می‌تواند موذنین را فراخوانده و مورد بازجویی قرار دهد و حتی احکام و جریمه‌های نقدی را نیز بر آنها اعمال کند.
قرار است این قانون به منظور تصویب نهایی به کنست (پارلمان رژیم صهیونیستی) ارائه شود.
جنبش اسلامی فلسطین در سرزمین های اشغالی 1948، در بیانیه خود تاکید کرد که اذان یکی از شعائر دین مبین اسلام است، و تصویب هرگونه قانونی در این باره، دشمنی آشکار با آزادی دینی، اعتقادات و ارزشهای دینی بوده و نقض ابتدایی ترین حقوق مسلمانان است.

این جنبش، مساجد و کلیساها در فلسطین را برگرفته از حقیقت این سرزمین و هویت عربی و اسلامی آن دانست و گفت: "مایه ننگ است که این رژیم نژادپرست مانع پخش اذان شود و با قدرت و سرکوب پلیسی و قوانین نژادپرستانه فاشیستی، آزادی دینی و نمادهای مذهبی را  نادیده بگیرد".

در همین حال، جنبش مقاومت فلسطین "حماس"، موافقت کابینه رژیم صهیونیستی با پیش‌نویس قانون منع پخش اذان از مساجد قدس به ویژه مسجد مبارک الاقصی را اقدامی بسیار خطرناک و در راستای تغییر آثار و نشانه‌های اسلامی شهر قدس و مقدسات آن قملداد کرد.
حماس تأکید کرد که موافقت کابینه نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی، با پیش‌نویس قانون منع پخش اذان از مساجد قدس به ویژه مسجد مبارک الاقصی، اقدامی بسیار خطرناک در زمینه تغییر آثار و نشانه های اسلامی شهر قدس و مقدسات آن است.

عبداللطیف قانوع، سخنگوی جنبش حماس در بیانیه‌ای تأکید کرد که تصویب چنین قانون نژادپرستانه‌ای دخالت آشکار در امور عبادی و شعائر دینی مسلمانان است که موجب جریحه‌دار شدن احساسات و عواطف مسلمانان در سراسر جهان می‌شود.

وی گفت که این قانون نقض صریح تمامی قوانین و قطعنامه‌های بین المللی به شمار می‌رود که بر حمایت از مقدسات فلسطین و حق مسلم و تاریخی و دینی ملت فلسطین بر سرزمین خود تأکید دارد و آخرین نمونه آن قطعنامه یونسکو در مورد قدس و مسجد الاقصی است که این مسجد را تنها متعلق به مسلمانان می‌داند و هرگونه ارتباط میان آن و یهودیان را رد می‌کند.

قانوع ضمن هشدار در مورد تصویب هر قانونی به منظور جلوگیری از پخش اذان از مساجد قدس، از جامعه بین‌الملل و تمامی نهادهای حقوقی و بین‌المللی خواست جلوی ادامه تجاوزات رژیم صهیونیستی به ویژه علیه مساجد و مقدسات شهر قدس را بگیرند.

211

پربیننده ترین خبرها